Garmin Connect Fitness Report 2021

Garmin Connect Fitness Report 2021

Garmin presenterer i sin Connect Fitness Report 2021 opplysninger som gir innsikt i aktiviteter fra millioner av internasjonale brukere av Garmin smartklokker. Dette er lagrede data som viser aktivitet gjennom COVID-19 pandemien. Dataene er samlet fra en rekke ulike aktivitetsformer. Garmins kunder har logget flere aktiviteter enn noensinne tidligere via sin Garmin Connect™ applikasjon, med en tosifret økning i nesten alle aktivitetskategorier.

”Samtidig som verden har opplevd nedstengninger, og vi har sett oppblomstringen av nye COVID-19 varianter, har Garmin-brukere logget et rekordstort antall aktiviteter gjennom 2021”, forteller Joe Schrink som er ansvarlig for sport og fitness hos Garmin på globalt nivå. ”Vi er naturlig nok klar over at våre kunder er aktive og resultatorienterte. Dataene viser, på tross av en global pandemi, at vårt slagord ”Beat Yesterday” fungerer”.

Antallet innendørs aktiviteter versus utendørs aktiviteter økte mer enn dobbelt sammenlignet med tidligere år. Innendørstrening økte med 20,54%, med pilates og yoga som mest populære aktiviteter. Helseaktiviteter hadde også en stor økning, med en stor økning i pusteøvelser. Friluft- og utendørsaktiviteter økte med 9,52%, hvor størst økning var for Gravel (sykling) fulgt av vintersport. Nedenfor vises en oversikt for våre kunders favorittaktiviteter med en prosentvis økning målt mot foregående år:

• Pilates: 108.30%
  • Pusteøvelser: 82.76%
  • Gravel (sykling): 49.55
  • Yoga: 45.55%
  • Vintersport: 39.16%
  • Gåturer: 37.13%
  • Golf: 28.35%
  • Svømming: 22.48%
  • Turgåing: 19.57%
  • Terrengløping: 11.58%

Garmins brukere setter seg stadig nye mål og flytter grenser, data som samles i Connect vises på regionalt nivå:

•  I Sør-Amerika ble det registrert 125.41% flere pusteøvelser, 87.51% flere sykkelturer og 37.6% flere terrengløpeturer.
  • Vest-Europa viser en økning på 59.86% for sykkel, 14.52% flere terrengløpeturer og 65.57% flere yoga-aktiviteter.
  • Øst-Europeiske land registrerte en økning av yogaaktiviteter på 85.02% og en økning på 66.13% for sykkelturer.
  • Brukere i Nord-Amerika registrerte også flere yogaaktiviterer, her med en økning på 34.39%. Antall sykkelturer økte med 28.54%.
  • CAMENA (Sentral-Asia, Mellom-Østen og Nord-Afrika) logget 217.11% flere Pilates-aktiviteter, 57.53% flere sykkelturer og 44.96% flere svømme-aktiviteter.
  • Mellom-Amerika økte med 54.49% innen registrerte sykkelturer og 43.98% for svømmeaktiviteter.

Det totale antallet aktiviteter logget med en Garmin smartklokke økte gjennom hele 2021. Antallet aktiviteter registrert på vannet med båt, klatring/buldering, fly, HIIT trening og roing er også inkludert i tallene, som noen av mange ulike aktivitetsprofiler. De fleste av Garmins smartklokker leveres med et stort utvalg av aktivitetsprofiler.

Les mer: https://www.garmin.com/en-US/blog/fitness/a-year-in-review-2021-garmin-health-and-fitness-data-insights/