​Garmin dēzl™ LGV700/800/1000 for lastebilsjåføren

​Garmin dēzl™ LGV700/800/1000 for lastebilsjåføren

Garmin presenterer dēzl LGV700/800/1000, lastebilnavigatorer med store, lettleste berøringsskjermer i 7-, 8 eller 10-tommer størrelser som kan benyttes i tradisjonelt liggende eller i stående visning1. I tillegg til store HD-skjermer leveres de nye dēzl-lastebilnavigatorene preprogrammerte med POI’er fra Truck Parking Europe, markedets beste load-to-dock guiding, og tilpasset lastebilnavigasjon2 for kjøretøyets størrelse og vekt

“Våre nye dēzl-navigatorer tilbyr lastebilsjåføren nøyaktig det som er etterspurt – ekstra store skjermer som viser den informasjonen som er viktig for de fleste yrkessjåfører,” forteller Dan Bartel hos Garmin. “Enhetene har smarte, funksjonelle navigasjonsløsninger i tillegg til å vise informasjon fra Truck Parking Europe, som minimerer stresset med å finne en passende parkeringsplass.”

Anviste steder i Truck Parking Europe kan filtreres etter ønskede bekvemmeligheter som Wi-FiÒ, dusjanlegg, sikkerhetsnivå og mye mer. Via tilkobling til mobilappen4 Garmin Drivekan man se ledige parkeringsplasser, som minimerer risikoen for å komme til en full parkeringsplass. Man kan også motta anvisninger i riktig tid for å utnytte flest mulige fordeler ved hvert stopp. Den nye dēzl-navigatoren leveres med bransjeledende load-to-dock guiding – som viser alternative lastesoner eller lasteplasser, og viser hvordan man bør kjøre for å komme forbi eller unnvike trafikkerte avkjørsler eller innganger når man nærmer seg destinasjonen. De nye lastebilnavigatorene leveres med flere monteringsalternativer som inkluderer en brakett med magnetfeste og en kraftig sugekopp, et feste for fastmontering og et 1-tommers kuleadapter med AMPS-plate som er kompatibel med RAM-monteringssystem3.

De store lastebilnavigatorene er fullspekket med funksjoner som er essensielle for yrkessjåfører som kjører lengre distanser. Det er enkelt å legge inn lastebilens størrelse og vekt i programoppsettet. Deretter beregnes anbefalt rute, det gis varsler for vei- og trafikkforhold, info om brohøyder, vektbegrensninger, skarpe svinger, bratte stigninger og mye mer. Om man kjører i ukjente områder kan man også få tips om populære ruter som ofte kjøres av andre lastebilsjåfører. Via BluetoothÒtilkobling kan man utnytte muligheten for handsfree telefonsamtaler og en oppgradert stemmestyringsfunksjon8 som startes ved å si «OK, Garmin». Videre kan man prate med navigatoren og beholde begge hendene på rattet. Via den intuitive skjermen kan man også få informasjon fra TripAdvisorÒog finne millioner av populære steder som kan utforskes ved hjelp av preprogrammerte steder fra FoursquareÒ. Ved kjøp av enhetene i dēzl-serien medfølger kartoppdateringer for Europa, med innebygd Wi-FiÒer det enkelt å oppdatere kart og programvare uten behov for tilkoblet datamaskin.

Når dēzl-navigatoren er tilkoblet kompatibel smarttelefon og mobilappen4 Garmin Drivefår man tilgang til drivstoffpriser, trafikkinformasjon, værvarsler og oppdatering fra photo-Live-kameraer. Lastebilnavigatorene er også kompatible med Garmin’s trådløse ryggekameraer5, eller tredjeparts ryggekameraer6, slik at man har full kontroll på hva som finnes bak kjøretøyet når man rygger.

dēzl LGV700/800/1000 er tilgjengelig på lager og selges til veiledende utsalgspris mellom kr. 5.199.- og kr. 8.399.- For mer informasjon, les mer på www.garmin.no

1Stående visning er kun tilgjengelig i 8- og 10”-størrelsene.

2Er ikke tilgjengelig på alle steder. Selv om lastebilens egenskaper er angitt gis det ingen garanti for at ruteforslaget beregnes riktig. Følg alltid angitte veiskilt og lokal trafikkinformasjon.
3dēzl LGV 700 leveres med sugekoppsbrakett og et feste for fastmontering; dēzl LGV800/1000 leveres med en brakett med magnetfeste og en kraftig sugekopp, et feste for fastmontering og et 1-tommers kuledapter med AMPS-plate.

4Krever appen Garmin Drive via kompatibel smarttelefon med Bluetooth.

5Ryggekamera må kjøpes separat; dēzl LGV700 er kompatibel med Garmin BCÔ30, dēzl LGV800/1000 er kompatibel med Garmin BCÔ35.

6Kun tilgjengelig for dēzl LGV800 og dēzl LGV1000. Krever magnetisk brakettfeste med videoinngang (må kjøpes separat).
7Må kjøpes separat.
8Fungerer kun på engelsk.