Garmin Instinct®: En pålitelig friluftsklokke med GPS og pulsmåling

Garmin Instinct®: En pålitelig friluftsklokke med GPS og pulsmåling

Garmin presenterer Instinct, en robust klokke med GPS, GLONASS og GALILEO satellitmottak, 3-akset kompass, barometrisk høydemåler og handleddsbasert pulsmåler. I tillegg til Garmins velkjente navigasjonsfunksjoner leveres Instinct med en rekke innebygde sportsprofiler, smarttilkobling og daglig aktivitetsmåling.

– Instinct er en ny friluftsklokke fra Garmin, med mulighet til å vise hundens posisjonsinformasjon, som retning og avstand til hund. Med Instinct er du tilpasset fremtidig utvikling – eksempelvis er klokken naturlig kompatibel med Alpha-systemet og inReach, forklarer Marcus Bjärneroth hos Garmin.

– I tillegg til nevnte jaktfunksjoner viser den robuste GPS-klokken smartvarsler fra kompatibel telefon slik at man kan bli nådd, men ikke forstyrret. Det er helt enkelt en klokke tilpasset den moderne jegeren. En klokke utviklet i 2018 bør kunne gjøre mer enn bare å vise tid og dato, avslutter Marcus.

Instinct er ett pålitelig verktøy, designet for å fungere i krevende situasjoner. Klokken er konstruert i henhold til militær standard (MIL-STD-810G) for termisk, sjokk og vannmotstand (klassifisert til 100 meter) med ett fiber-forsterket polymer-hus. Klokken er kjemisk forsterket, med en ripesikker, høyoppløselig skjerm som er lettlest selv i sterkt sollys. Klokkeremmen er ett ventilert silikonbånd med behagelig passform.

For friluftsentusiasten er Instinct fullspekket med Garmins velkjente navigasjonsfunksjoner. Takket være avansert satellittposisjonering via GPS, GLONASS og GALILEO vises nøyaktig posisjon, uansett terreng. For eventyreren, som ønsker å planlegge turen før man skal ut, er appen Garmin Explore™ verktøyet hvor man kan avmerke spor og veipunkter, og deretter overføre til klokken. Når man er ute på tur og skal tilbake til startsted er TracBack®-funksjonen på klokken ett ypperlig verktøy.

Ved hjelp av den håndleddsbaserte pulsmåleren kan man overvåke daglig aktivitet, stress, søvn og andre helsedata. Uansett om man er på jakt, campingtur, trener eller gjør andre fritidsaktiviteter viser Instinct informasjon som puls, skritt, avstand, kaloriforbruk med mer. Gåturer, løping, sykling, svømming, kajakkpadling eller skikjøring er bare noen av de aktivitetene som klokken støtter. Gjennom måling av pulsdata kan Instinct også vise stress, som gjør brukeren bevisst på om stressnivå øker på grunn av fysiske eller emosjonelle årsaker.

Med tilkobling via kompatibel smarttelefon kan man la telefonen ligge nedpakket og beskyttet, og samtidig få smartvarsler om anrop, sms, e-post og mer direkte på håndleddet. Instinct er kompatibel med Garmin Connect™, der man kan lagre og analysere treningsdata, eller se søvnmønster som viser lett, dyp eller REM-søvn. Man kan også delta i utfordringer med andre Connect-brukere.

Instinct er også kompatibel med andre Garmin-enheter som inReach, VIRB actionkameraer og Garmins hundepeilersystemer. Uansett hvor du befinner deg kan du via inReach sende og motta beskjeder med satellittkommunikasjon2, sende SOS, styre start/stopp-funksjon av actionkamera via klokken samt få informasjon og oppdateringer på status fra hunden fra hundepeilersystemet ved ett raskt blikk på klokken.

Instinct leveres med batterilevetid på opptil 14 dager i smartklokkemodus, opptil 16 timer i GPS-modus og opptil 40 timer i UltraTrac™-modus. Klokken leveres i fargene Graphite, Tundra eller Flame Red med en veiledende utsalgspris på kr. 3.199.-

1 Les mer på nettsiden Garmin.com/ataccuracy

2 Krever ett satellitabonnement

MERKNAD: Bruk av satellittkommunikasjonsenheter kan være begrenset eller forbudt i enkelte land. Brukeren har selv ansvar for å kjenne til og etterfølge all gjeldende lovgivning i land der enheten skal brukes.