Garmin kåret til årets produsent i 2022 av National Marine Electronics Association

OLATHE, Kan./Oct. 12, 2022/Business Wire – Garmin International, Inc., en enhet av Garmin Ltd. (NYSE: GRMN), verdens mest innovative og anerkjente produsent av marine elektronikk, er kåret til årets produsent for åttende år på rad av National Marine Electronics Association (NMEA) på sin årlige konferanse og prisutdelingsbankett som ble avholdt 6. oktober i Anaheim, California. Den ettertraktede tittelen Manufacturer of the Year er gitt til den mest anerkjente bedriften innen marine elektronikkindustrien for dyktighet i produktservice og forhandlerstøtte.

Garmin ble også tildelt fem Product of Excellence-priser i kategoriene multifunksjonsskjerm (MFD), autopilot, multimedieunderholdning, mobilapplikasjonsverktøy og AIS-system (Automatic Identification System). Disse prisene blir stemt frem av NMEA-forhandlere som spesialiserer seg på å installere maritim elektronikk, kvalifiserte NMEA-teknikere og andre marine elektronikkprodusenter.

"Vi er stolte over å være en del av NMEA og beæret over å bli holdt i så høy aktelse av våre bransjekolleger og kunder som årets produsent," forteller Dan Bartel hos Garmin. "Disse prisene representerer vår urokkelige forpliktelse til å designe, produsere, selge og støtte den beste maritime elektronikken i bransjen, og de validerer det harde arbeidet og engasjementet til hele teamet vårt."

Årets NMEA Product of Excellence-utmerkelser for Garmin og dets merker inkluderer:

• MFD – GPSMAP® 8616xsv (GPSMAP 8416xsv i Europa)
    Denne 16-tommers kartplotteren leveres med en full HD IPS-multiberøringsskjerm med støtte for valgfri Garmin Navionics + kartografi med tilgang til daglige oppdateringer, Auto Guidance + teknologi1 og mer. GPSMAP 8616xsv gir sportsfiskere eksepsjonelle ekkoloddetaljer med innebygd støtte for et bredt spekter av tradisjonelle- og skanningsekkolodd med CHIRP, ekkolodd med ultrahøy oppløsning og hele Panoptix's ekkoloddserie, inkludert LiveScope-ekkolodd. Garmin har vært nominert åtte år på rad i denne kategorien.
  • Autopilot – Reaktor 40 hydraulisk autopilot med SmartPump v2
    Reaktor var Garmins første autopilotsystem som brukte AHRS-teknologi og kan skryte av brukervennlighet, installasjonsfleksibilitet og mange andre funksjoner som viser seg å være verdifulle ombord. Med en ny kant-til-kant-berøringsskjerm i glass ser det medfølgende GHC 50-autopilotinstrumentet ikke bare bra ut, det gjør navigasjonen enkel og problemfri. I ti år på rad har Garmin blitt tildelt topplasseringen i autopilotkategorien.
  • Multimedia Underholdning - Fusion® Apollo RA770
    Dette maritime underholdningssystemet var verdens første marine stereoanlegg med berøringsskjerm med Apple AirPlay®, innebygd Wi-Fi og muligheter for deling av nettverkslyd. Dette forlenger Garmins seiersrekke i denne kategorien til syv år.
  • Marineapplikasjon, verktøy - ActiveCaptain®
    ActiveCaptain er en gratis mobilapp for sjøfolk, og er en alt-i-ett-ledsagerapp for Garmin-elektronikk som leverer et sømløst innholdsstyringssystem med tilgang til kartografi, automatisk levering av den nyeste programvaren som er tilgjengelig, planleggingsfunksjoner utenfor fartøyet, tilkoblede tjenester og mye mer. Dette er Garmins åttende seier på rad i denne kategorien.
  • AIS – Vesper Cortex M1
    Verdens første VHF-radio med trådløse berøringsskjermhåndsett og innebygd klasse B smartAIS transponder og ekstern fartøyovervåking. Cortex varsler båtførere om kollisjonsrisiko, og gir nøkkelinformasjon om situasjonen for å gjøre kommunikasjonen enklere og mer effektiv.

Garmin-produktene har revolusjonert livet for sportsfiskere, seilere, sjøfolk og båtentusiaster over hele verden. Garmin er opptatt av å utvikle innovative og brukervennlige høykvalitetsprodukter for marinebransjen, og mener at hver dag er en mulighet til å innovere og en sjanse til å slå gårsdagen. Andre maritime merker fra Garmin inkluderer Fusion og Navionics®. Om du ønsker mer informasjon, kan du lese mer i Garmins virtuelle nyhetsrom, sende en e-post til presseteamet vårt, ta kontakt med på sosiale medier eller følge eventyrene våre på garmin.com/blog.

1Automatisk veiledning er kun for planleggingsformål og erstatter ikke sikker navigering.