Denne flaggskip-kartplotteren leverer overlegen design og ytelse, samt forbedrede tilkoblingsmuligheter og hastighet med det nye Garmin BlueNet-nettverket

Garmin lanserer GPSMAP 9000-serien, de største kartplotterne på markedet for fritidsbåter med en oppløsning på 4K

Garmin lanserer i dag en ny serie kartplottere, GPSMAP® 9000-serien, designet for båtførere som vil ha det aller beste. Kartplotterne har berøringsskjerm og fås i størrelsene 19", 22", 24" og 27". Skjermene er lyssterke, har en fantastisk 4K-skjermoppløsning og drives av en prosessor som er syv ganger raskere enn i tidligere generasjoner. Takket være det nye Garmin BlueNet-nettverkettilbyr disse multifunksjonsskjermene omfattende tilkoblingsmuligheter for hele båten med raskere nettverkshastigheter enn noen gang før.

"I flere tiår har båtførere stolt på kartplottere i Garmin GPSMAP-serien for å navigere på sjøen rundt om i verden. For å bygge videre på denne suksessen, er vi glade for å lansere 9000-serien med større skjermer, lynraske prosesseringshastigheter og den ultimate tilkoblede båtopplevelsen med det nye BlueNet-nettverket", forteller Dan Bartel hos Garmin.

Premium design og prosessorkraft

GPSMAP 9000-seriens 4K-oppløsning gir et sømløst og luksuriøst moderne utseende med en optimalisert glass cockpit-design. Kartplotterne har den største integrerte berøringsskjermen på markedet og er tilgjengelige i skjermstørrelsene 19", 22", 24" og 27". Disse kan enten monteres flatt på dashbordet eller monteres innfelt. For overlegen klarhet og lesbarhet i sollys, tilbyr disse IPS-skjermene (in-plane switching) med berøringsskjerm klare farger som kan sees fra alle synsvinkler, selv med polariserte solbriller. Og for første gang kan sportsfiskere se fisk- og ekkoloddmål i fantastisk 4K-oppløsning ved å legge til Garmin GSD-ekkoloddmodulen, en Panoptix-svinger™ eller LiveScope-ekkolodd(svingere kjøpes separat).

GPSMAP 9000 tilbyr prosessorkraft som er syv ganger raskere enn i tidligere generasjoner, rask og responsiv, Garmins raskeste karttegning og Auto Guidance+ rutekalkulering1. Denne premium prosesseringsfunksjonen forbedrer brukeropplevelsen til hele det innebygde nettverket, for ekkolodd, radar, kameraer, video og digital svitsjing.

Forbedret nettverk og tilkobling

Ved å bruke Garmins nye BlueNet gigabit-nettverk kan båtførere koble GPSMAP 9000-serien til flere kartplottere, kameraer, radarer og flere enheter med 10 ganger raskere nettverkshastighet enn tidligere. GPSMAP 9000-serien er drevet av BlueNet og tilbyr multimediestrømming og sømløs videointegrering – underholdningen om bord har aldri vært bedre. Det er mulig å spille av og lytte til den samme videoen på flere skjermer og høyttalere i nettverket takket være HDCP (high-bandwidth digital content protection). 9000-serien kan også pares med eksisterende kompatible Garmin-systemer, for eksempel andre kartplottere i GPSMAP-serien2, radar, autopiloter, sensorer og mer via NMEA® 2000- og NMEA®0183-nettverkene. Med innebygd Wi-Fi® kan du bruke pålitelige trådløse programvareoppdateringer via ActiveCaptain-appen® sammen med en kompatibel smarttelefon eller et kompatibelt nettbrett.

Innovativ integrasjon

GPSMAP 9000-serien tilbyr enkle og omfattende integreringsmuligheter med innebygde systemer, for eksempel:

• Med motorovervåking kan du holde oversikt over motordata som turtall, hastighet, drivstoffnivå, drivstoffstrøm, temperatur, varsler om overskridelser og mer.
  • OneHelm integrert digital svitsjing tilbyr full støtte for EmpirBus-systemer og andre tredjepartsløsninger for å overvåke, kontrollere og automatisere.
  • Lytt til musikk, se en film og få lydvarsler med integrering av Fusion-lyd®- og underholdningssystem.
  • Se opptak direkte på kartplotteren med omfattende kamerastøtte; du kan til og med få 360-graders fugleperspektiv i sanntid rundt båten ved lave hastigheter, som når du legger til ved uoversiktelige steder og i trange brygger, med Garmins Surround View-kamerasystem (kjøpes separat).
  • Du kan koble kartplotteren GPSMAP 9000 med en kompatibel smartklokke fra Garmin og benytte trådløse funksjoner for fjernstyring som kartzoom, autopilotkontroll og mer rett fra håndleddet.
  • Bruk talestyring og kontroller kartplotteren via et kompatibelt hodesett (må kjøpes separat).
  • Båtprodusenter (OEM’er) kan tilpasse startsideoppsettet på skjermen med et unikt, varemerket utseende.

GPSMAP 9000-serien støtter Garmin Navionics+-kart med Auto Guidance+-teknologi, som gir rask ruteberegning og viser detaljert informasjon langs ruten med ett års abonnement på tilgjengelige daglige innholdsoppdateringer. Med en oppgradering til premiumkartene til Garmin Navionics Vision+ får du også tilgang til relieffskyggelegging, ekkoloddbilder, høyoppløste satellittbilder, flyfoto og mer.

GPSMAP 9000-serien forventes å være tilgjengelig på lager i løpet av oktober, til en veiledende pris som starter på kr 129.649,-.
Posisjonsmottakeren GPS 24xd og en antenne med multibånds GPS er inkludert, ved hjelp av disse får du presis posisjonering og kursretning, selv ved lave hastigheter.
Les mer på Garmin.no for mer informasjon.

1 Auto Guidance+ er kun ment å brukes som et planleggingsverktøy og erstatter ikke sikker navigasjon.

2 KreverBlueNet Gateway.