Garmin lanserer i dag støtte for Mercury Marine SmartCraft motorer

Garmin lanserer i dag støtte for Mercury Marine SmartCraft motorer

Garmin lanserer i dag støtte for SmartCraft Connect gateway som integrerer Mercury Marine® VesselView motordata via Garmins multifunksjonsdisplay-serier ECHOMAP Ultra, ECHOMAP UHD* og GPSMAP®.

”Vi er stolte av samarbeidet med Mercury og presenterer en funksjonalitet som integrerer motordata som våre sluttkunder og OEM’er (båtbyggere) har etterspurt,” forteller Dan Bartel hos Garmin.
”VesselView-kompatibilitet gir båtførere tilgang til viktig Mercury motordata direkte på Garmin-skjermen, på en brukervennlig og oversiktelig måte når man er ute på sjøen”.

Kompatible Garmin navigasjonsenheter, som er tilkoblet Mercury motorer, viser motordata som turtall (rpm), fart, drivstofforbruk, temperatur, trim og mye mer via Mercurys nye SmartCraft Connect gateway. Løsningen muliggjør visning av opptil fire Mercury motorer samtidig.

”Vårt VesselView-system, som er tilgjengelig for Garmin-brukere via SmartCraft Connect, holder oversikten over alle tilgjengelige data og gir varsler om noe avviker fra normalt. Slik kan båtføreren kjenne seg trygg og fokusere på viktigere ting, som navigasjon og å nyte tiden man har når man er på sjøen”, forteller Rob Hackbarth som er produktkategorisjef hos Mercury SmartCraft.

VesselView-funksjonalitet forventes å være tilgjengelig for Garmin sine kunder i andre kvartal i år. Kunder må laste ned en gratis programvareoppdatering fra Garmin og kjøpe en SmartCraft Connect gateway fra Mercury. Mer informasjon er tilgjengelig på mercurymarine.com/smartcraftconnect eller garmin.com/support.