Garmin presenterer en ny serie dashbordkameraer, Dash Cam 46/56/66W og Dash Cam Mini, et perfekt øyevitne for sjåføren

Garmin presenterer Dash Cam 46/56/66W og Dash Cam Mini. Med en mengde ulike valgmuligheter, ett ultrakompakt design, høyoppløst video, ekstra bredt visningsfelt, GPS og stemmestyring kan man enkelt finne ett dashbordkamera som er skreddersydd for sjåføren. Ønsker man å registrere trafikken i veikryss, fange de viktigste detaljene på veien i HD-video, dokumentere eksakt tid og sted om en ulykke inntreffer er Dash Cam perfekt til dette. Enhetene er små og praktiske i bruk, den ultrakompakte Dash Cam Mini er på størrelse med en bilnøkkel.

– Det mest spennende med Garmins nye dashbordkameraer er hvordan de forsterker og finjusterer detaljene. Fantastiske verktøy, samtidig er de meget brukervennlige, forteller Dan Bartel hos Garmin.
– Uansett om det handler om enkelheten i den lille Dash Cam Mini, eller Dash Cam 66ws ekspansive 180 graders synsfelt som fanger mer av omgivelsene, får kundene muligheter som er tilpasset deres spesifikke behov.

Den nye serien med dashbordkameraer leveres i ulike varianter med enten 140 eller 180 graders linse, muligheten for å gjøre opptak i høykvalitativ film i HD 1080p eller 1440p med Clarity HDR (High Dynamic Range) som viser bedre opptak både i dagslys og på natten.

Alle Garmins dashbordkameraer er Bluetooth og Wi-Fi-aktiverte. Dette gir muligheten til at man enkelt kan synkronisere videofiler fra flere kameraer, med Dash Cam Auto Sync, eller laste opp hendelser til kompatibel smarttelefon. Dessuten kan man, ved bruk av enkelte av modellene, få avanserte førervarsler, inklusive potensielle frontkollisjoner, varsler ved endring av kjørefelt, om fartskameraer og trafikklys. Det er også enkelt å motta oppdateringer og andre varsler som øker førerbevisstheten hos sjåføren.

Den nye serien med dashbordkameraer leveres med ulike alternativer for lagring, visning av opptak og deling av bilder eller film. Appen Garmin Drive® (gratis) gir umiddelbar tilgang til en lagret video på kameraet, Dash Cam Auto Sync synkroniserer automatisk videoene fra opptil fire Garmin-kameraer for å gi en 360 graders visning rundt kjøretøyet. Det er enkelt å dele bilde-i-bilde-video fra to ulike, valgfrie perspektiver.

Man kan også benytte stemmestyringsfunksjoner på flere av de nye dashboardkameraene. Ved å si ”OK, Garmin” kan man starte og stoppe lydopptak, ta bilder eller starte og stoppe funksjonen Travelapse, en videoinnspilling som komprimerer timer med kjøring ned til noen minutter med høydepunkter i ett delbart klipp – uten å behøve å ta hendene av rattet.

De nye kameraene i Dash Cam serien er tilgjengelige på lager i løpet av mai.
For informasjon om produktene, les mer på www.garmin.no

1Enkelte forhold kan svekke varselfunksjonen. Les mer på Garmin.com/warnings

OBS. Varsler om trafikklys og fotobokser er ikke tilgjengelig i alle land