Garmin lanserer quatix 7 Pro som nyeste GPS-smartklokke for båtførere, med en krystallklar AMOLED-skjerm, innebygd LED-lommelykt og opptil 16 dagers batteritid

Garmin quatix 7 Pro

Garmin lanserer quatix 7 Pro – neste generasjons smartklokke som er optimalisert for livet på sjøen. Spesialdesignet for båtføreren, samtidig fullspekket med teknologi for daglig trening og avansert helse- og velværestatistikk. Med en krystallklar 1,3" AMOLED-skjerm og en premium, ripebestandig safirlinse kan man utforske lenger takket være batteritid på opptil 16 dager i smartklokkemodus1, og utvide eventyret også etter mørkets frembrudd med innebygd LED-lommelykt med variabel intensitet og strobemodus. I tillegg leveres quatix 7 Pro med to nye apper – Trolling Motor Remote og Fish Forecast – som beriker livet på sjøen for båtfolk, seilere og sportsfiskere.

"Vår nye quatix 7 Pro er designet for den som har en maritim livsstil. Med de nye, innovative funksjonene som er spesialutviklet for sjøfolk, seilere og sportsfiskere, kan quatix 7 Pro gjøre en dag på vannet morsommere. Samtidig er klokkene stilige og kan hjelpe deg også når du er på land", forteller Dan Bartel hos Garmin.

Premium design

quatix 7 Pro er robust nok til å tåle det tøffe sjømiljøet, men også sofistikert nok til bruk når man spiser middag med venner. Klokken leveres med en ripebestandig safirlinse, titanbesel med et diamantlignende karbonbelegg, knapper og knappebeskyttelse i metall og en QuickFit rem. I tillegg til tradisjonelle knapper, som kan benyttes i utfordrende maritimt miljø, gir også den brukervennlige berøringsskjermen rask tilgang til alle klokkens funksjoner.

quatix 7 Pro leveres også med en lyssterk LED-lommelykt med variabel intensitet og strobemodus, inkludert en rødlysmodus for å bevare nattesynet etter at solen har gått ned. I tillegg er urkassen laget av resirkulert havplast.

Kontroller ditt marine økosystem

Med innebygde apper laget for eventyr på sjøen, er quatix 7 Pro den ultimate smartklokken når man står ved roret. I tillegg til preprogrammerte båtapper og aktiviteter, har smartklokken en ny Trolling Motor Remote-app som gir sportsfiskere muligheten til å kontrollere Force-trollingmotorene sine ombord, med rask og enkel styring fra håndleddet. Denne nye funksjonen gjør det mulig å se motorstatus og motta trollingmotorvarsler når man er koblet til motoren. quatix 7 Pro gir også mulighet til fjernstyrt tilgang til kompatible Garmin-kartplottere, autopiloter, Fusion® lydsystemer og mer, rett fra håndleddet.

Sportsfiskere vil også glede seg over Fish Forecast-appen, som sporer sol- og månebevegelsene i løpet av dagen for å gi råd om hvilke tider fisken potensielt er mest aktiv og kan hjelpe til med å finne de beste tidene for å fiske. Klokken har også oppdaterte marine apper og aktivitetsprofiler for å spore båtdata og motta varsler for å forbedre situasjonsbevisstheten mens man er på sjøen.

Enkel navigasjon

Takket være avanserte navigasjonssensorer, multibånds GPS og SatIQ-teknologiÔ leverer quatix 7 Pro overlegen posisjonsnøyaktighet i utfordrende miljøer, samtidig som batteritiden optimaliseres. Klokken leveres preprogrammert med TopoActive-kart for bruk på land og støtter også valgfrie sjøkart, som detaljrike BlueChart® g3 sjøkart samt værkartoverlegg2, slik at sjøfolk trygt kan navigere på en fargerik skjerm som er lett å lese selv i sterkt sollys.

Brukervennlig både om bord og på land

I tillegg til preprogrammerte båtapper og aktiviteter, som seilracing, wakeboard, surfing, vannski og mer, lar quatix 7 Pro også brukere spore aktivitet med mer enn 30 aktivitetsprofiler, inkludert løping, fotturer, golf og mer. Premium treningsfunksjoner som VO2 maks, Endurance Score (utholdenhetspoengsum) og Hill Score (bakkepoengsum) kan hjelpe brukerne med å holde seg i aktive og i god form. Avansert helseinnsikt som avansert søvnovervåking, BodyBattery energimåling og pulsoksymetri kan hjelpe brukerne med å forstå kroppen sin bedre3.

I likhet med mange smartklokker fra Garmin er quatix 7 Pro fullspekket med trådløse og tilkoblede funksjoner som smartvarsler, musikklagring for telefonfri lytting, kontaktløs betaling via Garmin PayÔ og mer.

quatix 7 Pro selges til en veiledende pris på kr 12 349,-
Les mer om Garmins komplette utvalg av maritim elektronikk ved å gå til garmin.com/marine.

1 Opptil 16 dager i smartklokkemodus; opptil 30 timer i GPS-modus.

2 Krever tilkobling til en kompatibel smarttelefon som er innenfor rekkevidden til basestasjon.

3 Dette er ikke et medisinsk utstyr og er ikke ment for bruk i diagnostisering eller overvåking av noen medisinsk tilstand; se Garmin.com/ataccuracy. Pulsox er ikke tilgjengelig i alle land.