Garmin® Camper 780

Garmin® Camper 780

Garmin presenterer den nye GPS-veinavigatoren Camper 780 - spesialdesignet for bobil- og campingentusiaster. Camper 780 leveres med en 6.95 tommer høyoppløst fargeskjerm og gir ruteforslag som beregnes på grunnlag av vekt og størrelse på bobilen eller campingvognen1. Navigatoren gir tydelige anvisninger og varsler før bratte bakker, skarpe svinger, vektbegrensninger med mer. Camper 780 er preprogrammert med et stort antall campingplasser, forslag til stoppesteder langs veien og millioner av punkter av interesse (POI’er) fra ACSI, Campercontact og Trailer’s PARK.

– Camper 780 hjelper føreren med planleggingen av nye turer og med navigering underveis, forteller Dan Bartel hos Garmin.

– Med tilgang til millioner av campingspesifikke POI’er, tilkoblede funksjoner og veivarsler minimeres risikoen for feilnavigering når man er på kjøretur.

Camper 780 leveres preprogrammert med en stor database med POI’er fra ACSI, Campercontact og Trailer’s PARK. I denne databasen kan man finne forslag til campingplasser og overnattingssteder som kan filtres etter pris, muligheter for strømtilkobling, dusjer, WiFi med mer. Ulike turforslag kan også finnes via TripAdvisor eller i millioner av POI’er fra Foursquare.

Camper 780 er også fullspekket med andre funksjoner. Disse hjelper føreren med å se hva som finnes i nærheten for å få en maksimal campingopplevelse. Med innebygd WiFi kan man søke etter kart- og programvareoppdateringer slik at man alltid er oppdatert. En krystallklar skjerm viser kart for hele Europa og en dual core prossessor sørger for rask ruteberegning. Enheten er kompatibel med appen Garmin Drive™ (gratis), som sammen med kompatibel smarttelefon via Bluetooth, gir tilgang til Live Traffic, værvarsler, handsfree telefonering og viser smartvarsler direkte på skjermen. Camper 780 er kompatibel med Garmin BC™ 30 og BC™ 40 trådløse ryggekameraer (rekkevidde opptil 7 meter).

Camper 780 og Camper 780 Bundle med BC40 ryggekamera er tilgjengelig på lager. Les mer på www.garmin.no

1Oppdatert informasjon er ikke tilgjengelig i alle land. Å angi egen vekt og profil garanterer ikke at ruten er risikofri. Føreren kjører på eget ansvar og er pliktig til å følge lokale skilt og veianvisninger.