Garmin® Forerunner 645 Music – en løpeklokke med GPS, integrert musikk og Garmin Pay

Garmin presenterer Forerunner® 645 Music, en GPS-løpeklokke som gir deg mulighet til å høre på musikk uten å ha med en telefon. Om du behøver å kjøpe noe under løpeturen kan du betale med Garmin Pay™, som er en trådløs betalingsløsning i klokken.

– Forerunner 645 Music er så mye mer enn en treningsklokke, forteller Marcus Bjärneroth som er nordisk markedsdirektør hos Garmin.

– De nye funksjonene Garmin Pay og integrert musikk, i tillegg til mange av de velkjente funksjonene fra andre GPS-løpeklokker, gjør Forerunner 645 perfekt for løperen.

I Forerunner® 645 Music finnes alt du behøver; pulsmåling på håndleddet, aktivitetsmåling, trådløse funksjoner og tusenvis av muligheter for brukertilpasning med widgets og ulike app’er fra Garmin Connect IQ™. Med Forerunner 645 Music har Forerunner-serien fått en sofistikert makeover; ring i rustfritt stål rundt urskiven, Garmin Chroma display™ og armbånd som er enkle å skifte. Forerunner 645 Music kan du ha på armen døgnet rundt, hver dag.

Med Forerunner 645 Music og musikk i ørene får du en ekstra pepp på løpeturen. Du kan laste ned musikk fra iTunes Store og lagre mer enn 500 låter til klokken. Om du har ett Deezer Premium+ abonnement kan du laste ned appen Deezer fra Connect IQ til din Forerunner 645 Music og siden velge din favorittmusikk eller føre over musikken fra datamaskinen. Når spillelisten er lagret er det bare å koble klokken mot kompatibelt Bluetooth-headset og løpe i vei.

Med Garmin Pay er det enkelt å betale uten at du har med deg verken telefon eller kredittkort på løpeturen. Ved å lage en elektronisk lommebok i Garmin Connect Mobile app’en, kan du registrere de kortene du skal betale med. Når du er ved kassen, og kompatibel terminal, verifiserer du kjøp med en firesifret kode. Ved verifisering blir klokken låst opp for bruk i 24 timer, om du legger fra deg klokken låser den seg automatisk. For mer informasjon om betalingsløsning med Garmin Pay og hvilke bankkort og banker som er kompatible, les mer på nettsiden garmin.com/garminpay/banks

Med treningsfunksjoner som Firstbeat kan du forberede deg bedre før trening og konkurranser. Firstbeat analyserer tidligere økter og forteller om du trener produktivt, bedre eller dårligere enn tidligere økter. Klokken måler de siste syv dagers treningsøkter og avgjør om de er tilstrekkelig effektive for å se at du utvikles.

Forerunner 645 Music hjelper deg å få bedre oversikt på løpingen. Ved bruk av løpspoden Running Dynamics Pod1 eller ett HRM-Run pulsbelte1, får du avansert løpsdynamikk som viser informasjon som kadens, tid med bakkekontakt, skrittlengde og mye mer på klokken. Innebygd GPS og GLONASS viser tid, avstand og fart. Uansett om du vil springe, svømme, gå eller gjøre andre aktiviteter finnes det en mengde funksjoner i Forerunner 645 Music. I tillegg kan du i Garmin Connect se og laste ned løpeturer, sammenligne og konkurrere mot tidligere økter og trene intervaller. I svømmebassenget måler Forerunner 645 Music distanse, tempo, personlige rekorder og mye mer.

Med en rekke trådløse funksjoner kan du med Forerunner 645 Music holde kontakten med andre, også når du er på reise. Ved parkobling mot kompatibel telefon er du automatisk tilkoblet Garmin Connect, Garmins online treningsportal, hvor du ser statistikk fra løping, skritt, søvn osv. Du kan også delta i online utfordringer, konkurrere mot venner og vinne virtuelle premier. Direkte på håndleddet kan du både lese og svare på SMS2, be inn venner til å følge deg på løpeturene via funksjonen LiveTrack og få oppdateringer fra sosiale medier, e-post meldinger med mer.

Widgeter og app’er som UBER ETA, SmartThings, AccuWeather MinuteCast er tilgjengelig i Connect IQ-butikken slik at du kan tilpasse klokken etter eget ønske.

Forerunner 645 Music leveres med opptil syv dagers batterikapasitet i smartklokkemodus og opptil fem timer i GPS-modus med musikk. Klokken veier 42 gram og er den første Forerunner-modellen med ring rundt urskiven i rustfritt stål og Garmin Chroma Display. Forerunner 645 Music leveres med sort eller kirsebærrød klokkerem, anbefalt veil.pris er kr. 4.999.-. Forerunner 645 leveres også uten musikkfunksjon, med sort eller sandsteinsfarget klokkerem hvor veil.pris er beregnet til kr. 4.499.-

1 I kombinasjon med Running Dynamics Pod, HRM-Run eller HRM-Tri (selges separat)
2 Svarfunksjon er kun mulig for Android-brukere