Garmin® MARQ® Golfer

Garmin® MARQ® Golfer

Garmin presenterer MARQ Golfer, en moderne toolwatch i spesialutgave for golferen. MARQ Golfer føyer seg inn i serien av luksuriøse watchtools i MARQ Collection og kombinerer smartfunksjonalitet med avanserte funksjoner for golf, friluft, multisport og mer. MARQ Golfer er designet i premium materialer, med en 46 millimeter titanium kasse med keramisk bezel og inngraverte hullmarkeringer og en grønn jacuard-vevd tritonnylon rem. MARQ Golfer leveres med mer enn 41 000 internasjonale golfbaner, avansert golfstatistikk og PlaysLike funksjonalitet som viser avstand til green og ulike hindre. En Virtuell Caddie hjelper golferen å beregne spillet ut fra vind og baneforhold, gir forslag til valg av kølle og se utforming av green og flaggplassering. MARQ Golfer symboliserer golferens lidenskap for spillet.

Garmin sin globale ambassadør og golflegende Greg Norman har hjulpet Garmin i utviklingen av MARQ Golfer. Den internasjonalt velkjente «Great White Shark» har vunnet mer enn 90 internasjonale golfturneringer og ledet i mer enn 331 uker verdensrankingen for golfere.

“Som utøver har jeg hatt gleden av spillet gjennom flere tiår, jeg har fulgt utviklingen og fordelene med å benytte Garmin sine ulike produkter”, forteller Norman. “Ved første øyekast ser man MARQ Golfer som et vakkert smykke, en luksuriøs klokke som kan benyttes ved alle anledninger. Under overflaten skjuler det seg meget avansert golf- og GPS-teknologi”.

MARQ Golfer leveres med en safirlinse og en fargeskjerm som alltid er tydelig lesbar, selv i sterkt sollys. Klokken er fullspekket med smartklokkefunksjoner, som inkluderer lagringskapasitet for musikk, Garmin Pay™ for kontaktløs betaling1, smartfunksjonalitet2, daglig aktivitetsmåling3 og håndleddsbasert pulsmåling med en Pulse Ox sensor4. Klokken er kompatibel med Garmin’s QuickFit™ armbåndsremmer, som gir muligheten til å enkelt og raskt bytte mellom ulike klokkeremmer.

“I mer enn et tiår har vi levert produkter for å hjelper golfspillere – fra GPS-klokker til svingsensorer, laserkikkerter og mer – vi er stolte av å tilby MARQ Golfer i den velkjente MARQ Collection”, forteller Dan Bartel hos Garmin. “Som den eneste moderne toolwatchen på markedet med smartfunksjoner, golffunksjoner og avanserte statistikkfunksjoner, mener vi MARQ Golfer setter en ny standard for stil og funksjon både på og utenfor golfbanen”.

I tillegg til det luksuriøse designet og den komfortable passformen på håndleddet viser MARQ Golfer sin styrke i å hjelpe golferen i sin strategi og planlegging av spillet. Preprogrammert med mer enn 41 000 internasjonale golfbaner og greenvisning på håndleddet er det enkelt for golferen å se nøyaktige avstander til forkant, bakkant og senter av green. PlaysLike funksjonalitet gjør det enkelt å justere utslag og kompensere for oppover og nedoverbakker på banen, med Hazard View kan golferen enkelt scrolle, se ulike hindre på banen og deretter justere utslaget for å unngå disse. I tillegg leveres klokken med AutoShot funksjon som automatisk måler utslag og beregner neste slag5. Ved kjøp av MARQ Golfer medfølger tre Approach CT10 køllesensorer.

MARQ Golfer leveres med et litium-ion batteri med en batterikapasitet på opptil 12 dager i smartklokkemodus, eller opptil til 3 runder i GPS-modus på banen. Klokken er tilgjengelig på lager i løpet av 2 kvartal og selges til en veiledende utsalgspris på kr. 21 699.-

For mer informasjon, les mer på https://www.garmin.com/nb-NO/marq/

1 Se gjeldene støttede land, betalingsnettverk og informasjon om banken som utstedte kortet på: Garmin.com/GarminPay/banks

2 Når paret med kompatibel smarttelefon; les mer på garmin.com/ble

3 Les mer på Garmin.com/ataccuracy

4Dette er ikke en medisinsk enhet, og den må ikke brukes til å diagnostisere eller overvåke helsetilstand. Se Garmin.com/ataccuracy. Pulsoksymetermålinger er ikke tilgjengelig i alle land.

5Leie og ballkontakt kan påvirke slagregistreringen. Putter registreres ikke. Enkelte slag, særlig chipper i nærheten av greenen, blir kanskje ikke registrert.