Garmin® presenterer nye marinetilbehør for økt bekvemmelighet, kontroll og sikkerhet ombord

Garmin presenterer tre nye tilbehør spesielt designet for båtføreren - Reactor Autopilot Fjernkontroll, GRID™ 20 Kontrollpanel til MFD og GC™ 200 Marine IP kamera. Tilbehørene er en del av Garmins nye marine produktlinje og presenteres på Fort Lauderdale International Boat Show 31/10-2018.

Reactor Autopilot Fjernkontroll

Den robuste, vanntette fjernkontrollen Reactor Autopilot Remote har en liten, tydelig fargeskjerm og gir en rask tilgang til favorittfunksjoner gjennom preprogrammerte innstillinger. Med den nye autopilotkontrollen kan du enkelt kontrollere styringen – man kan til og med holde kursen og gjøre kurskorrigeringer ved å peke med fjernkontrollen i ønsket kursretning. Enheten har en rekkevidde på 15 meter, er vanntett og flyter. Reactor Autopilot Remote beregnes å være på lager i desember 2018 til en anbefalt veiledende pris på 3.699.- NOK.

GRID 20 Kontrollpanel til MFD

Det brukervennlige kontrollpanelet GRID 20 gir tilgang og kontroll på hele Garmins marinesystem. Enheten har en 360 graders joystick med en roterende kule og trykknapper for enkel navigering i kartplottermenyen, i tillegg finkontroll som kan benyttes under vanskelige kjøreforhold. Man kan preprogrammere fire favorittknapper for å tilbakestille systemet til tidligere lagrede konfigurasjoner, eller andre knapper for rask tilgang til viktige funksjoner, som for eksempel venstre og høyre skjerm eller autopilot standby/auto. Det finnes også en dedikert SOS-knapp. GRID 20 kan enten tilkobles via NMEA 2000 eller med den medfølgende nettverkskabelen, alternativt innstalleres trådløst (batteridrevet). Kontrollpanelet finnes både for liggende eller stående plassering. Det lille formatet gjør det mulig å integrere enheten ved styreplass eller mellom to skjermer. GRID 20 beregnes å være på lager i desember 2018 til en anbefalt veiledende pris på 3.199.- NOK.

GC 200 Marine IP-kamera

GC 200 IP-kameraet gir båtføreren ekstra sikkerhet ombord. Man kan overvåke ønsket område, over eller under dekk, i tydelig HD-video i sanntid – selv i svakt lys. Opptil fire kameraer kan streame og vise video samtidig på samme kartplotter, eller deles over flere kompatible kartplottere i Garmins marine-nettverk. GC 200 har en revers-innstilling for kompatible kartplottere, som kan være praktisk ved bakking ut fra trange båtplasser i travle marinaer. Enheten leveres i ett kompakt og diskret design og er enkel å montere. Kameraet er vanntett i henhold til IPX7-standard (ned til en meters dybde i opptil 30 minutter), og ved at bildene kan roteres i 90, 180 eller 270 grader kan GC 200 monteres nesten hvor som helst og i hvilken posisjon som helst. GC 200 IP-kameraet beregnes å være på lager i desember 2018 til en anbefalt veiledende pris på 5.999.- NOK.

Om det er ønskelig med mer informasjon, les garmin.com/newmarine.