​Garmin® quatix® 6

​Garmin® quatix® 6

Garmin presenterer quatix 6, neste generasjons maritime GPS-smartklokke, spesialutviklet for livet på vannet. quatix 6 kombinerer det beste fra Garmins velkjente fenix 6 serie, med spesialfunksjoner for båt, fiske og seiling. GPS-smartklokken er enkel å koble opp mot kompatible kartplottere og annen maritim elektronikk. Når quatix 6 er tilkoblet kan du styre autopilot, streame båtdata, utnytte funksjoner for regattaseiling, styre Fusion-Link™ entertainment system og mye mer. quatix 6 leveres i et robust og stilig design, og er preprogrammert med en rekke ulike aktivitetsprofiler for sport og friluft. Noen eksempler er paddleboarding, roing, kajakkpadling, golf, turgåing, sykling, løping, langrenn med mer.

“quatix-serien er fra sine tidligere versjoner kjent som sofistikerte, brukervennlige og allsidige marineklokker”, forteller Dan Bartel hos Garmin.

“Uansett om du fisker, kjører motorbåt, seiler, padler kajakk eller kano så har quatix 6 alle de funksjoner du behøver når du er ute på vannet. I tillegg er klokken utstyrt med andre praktiske funksjoner for musikkavspilling, kontaktløs betaling, preprogrammerte ski- og topokart og mye mer. Dette gjør quatix 6 til mye mer enn en ordinær smartklokke”.

Aktivitetsmåling2 og et stort antall trådløse funksjoner gjør quatix 6 til en GPS-smartklokke i et stilig design som kan brukes døgnet rundt. Hold deg oppdatert og få varsler om telefonanrop, sms, e-post og mer via smartvarsler3. Med Garmin Pay™, som er en kontaktløs betalingsløsning4, kan du betale uten å behøve å ha med deg betalingskortene dine. I quatix 6 kan du lagre opp til 2000 sanger, synkronisere spillelister fra flere populære musikkstreamingleverandører5 og høre på musikk uten å behøve å ha med deg telefonen.

quatix 6 er fullspekket med maritime funksjoner. Ved paring med Garmin-elektronikk ombord kan du streame NMEA® 2000-data og få sensorinformasjon om fart, dybde, temperatur, vinddata og mer – rett på håndleddet, uansett båttype. Som for tidligere quatix-modeller kan klokken pares med autopiloten ombord og benyttes som fjernkontroll. Dette betyr at du kan endre kurs, aktivere spor eller styremønster og følge GPS-ruter via klokken.

Med quatix 6 er det enkelt å markere og lagre veipunkter, uansett hvor du befinner deg på båten, uten å stå ved kartplotteren. Klokken kan også benyttes for å styre underholdningssystemet ombord via appen Fusion-Link Lite. quatix 6 støtter også BlueChart® g3-sjøkart med integrerte Navionics®-data, som kan benyttes for navigering, eller som et navigasjonsverktøy å ha i reserve, om man ikke er tilkoblet kartplotter.

Via en kompatibel smarttelefon kan du også motta aktuell informasjon om tidevann. En annen nyttig funksjon er tilkoblet ankeralarm, som varsler om båten driver. Behøver du hjelp beregner en kalkulator hvor mye ankerline du skal slippe ut. Ved fiske finnes det en konkurransetimer og en fangstlogg slik at du til enhver tid kan ha oversikt på antallet fisk som er fisket før det er på tide å kjøre tilbake for innveiing.

For seiling er quatix 6 preprogrammert med SailAssist™-funksjoner, dette viser forbedrede funksjoner ved regattaseiling såvel som en virituell startlinje, avstand til start, nedtellingsklokke og bauteguide.

quatix 6 leveres også med pulsmåling på håndleddet2, med døgnkontinuerlig stressmåling, og pulsmåling under vann ved svømming og Pulse Ox6 som måler oksygeninnhold i blodet. Pulse Ox gir også støtte for avansert søvnovervåking og akklimatisering om man er i høyden. Informasjon samles i Body Battery™ funksjonen som viser kroppens energinivåer og status på disse. Dette kan gi hjelp til planleging av trening, hvile og søvn.

quatix 6 leveres med en stor 47 millimeter 1.3” fargeskjerm med LED-bakgrundslys, som gir muligheten til å lese av data under alle lysforhold. Klokken er vanntett ned til 100 meter7, og er utviklet for å tåle allsidig bruk. Med opptil 14 dagers batterilevetid i smartklokkemodus, 24 timer i GPS-modus og opptil 60 timer i UltraTrac™ modus er dette nok for de aller fleste. Den nye funksjonen Power Manager gir også mulighet for å styre innstillingene og sensorbruk, slik at baterikapasiteten kan økes avhengig av ønsket funksjonalitet.

quatix 6 leveres i to versjoner: quatix 6 (010-02158-91) og quatix 6 Titanium (010-02158-95). quatix 6 Titanium med et ripesikkert safirglass, ramme og knapper samt bakside i titan. Det medfølger et armbånd i titan og et cirriusblått QuickFit™-armbånd. quatix 6 Titanium selges til en veiledende pris på kr. 11.199.- inkl. mva.
quatix 6 leveres med ramme, knapper og bakside i rustfritt stål og et cirriusblått armbånd. Denne modellen selges til en veiledende pris på kr. 7.799.- inkl. mva.

Kompatible produkter er: GPSMAP® 722/922/1222 Plus, GPSMAP 1022/1222, GPSMAP 7400, GPSMAP 8400, GHC™ 20, GNX™ Wind og GNT 10.

2 Les på Garmin.com/ataccuracy for mer informasjon

3 Når paret med kompatibel smarttelefon. Les på Garmin.com/ble for mer informasjon

4 Les mer om hvilke land, betalingsløsninger og hvilke banker som tilbyr tjenesten på Garmin.com/GarminPay/banks

5 Krever et premium abonnement hos tredjeparts musikkstreamingleverandør

6Dette er ikke en medisinsk enhet og skal ikke benyttes for diagnose eller overvåking av medisinsk tilstander, les mer her: Garmin.com/ataccuracy.Pulse Ox funksjonen er ikke tilgjengelig i alle land.

7 Les på Garmin.com/waterrating for mer informasjon