Garmin® Vieo™ RV Infotainmentsystem - Vieo RV 752, Vieo RV 852 og Vieo RV 1052

Garmin® Vieo™ RV Infotainmentsystem - Vieo RV 752, Vieo RV 852 og Vieo RV 1052

Garmin presenterer Vieo RV 752, Vieo RV 852 og Vieo RV 1052, alle utstyrt med et helintegrert infotainmentsystem spesialtilpasset for bobilsjåfører. Vieo modellene leveres med 7-, 8- eller 10-tommer berøringsskjermer, som er brukervennlige og enkle å ta med seg når man ikke er i bilen. Vieo-serien kombinerer Garmins velkjente navigasjonsløsninger med campingspesifikke kart, premium Fusion lyd og valgfri EmpireBus-teknologi. Når man er på tur fungerer den nye Vieo RV 52 Stereo Dock som base- og ladestasjon, og er kompatibel med de ulike skjermene i Vieo-serien.

“Uansett om du skal på en helgetur eller planlegger en lengre ferietur, hjelper enhetene i Vieo RV infotainment-serien deg med å nyte turen,” forteller Dan Bartel hos Garmin. “Campingspesifikk navigasjon, underholdning, mulighet for styring av de ulike systemene ombord og kameratilkoblinger gjør at du enkelt skreddersyr opplevelsen, uansett hvor man planlegger turen.”

Med hjelp fra Vieo 752, Vieo 852 og Vieo 1052 navigerer du enklere, med campingspesifikke kart og funksjoner som handsfree stemmestyring, ruteplanlegging som er tilpasset bobil, varsler for skarpe svinger, fartsgrenser, togoverganger og mer. I tillegg leveres Vieo RV infotainment-serien med spesielle sikkerhetsfunksjoner som inkluderer varsler når sjåføren er trøtt, anbefalt sporvalg og avanserte funksjoner for førerassistanse (ADAS)1. Enhetene leveres med fire kamerautganger for tilkobling av kompatible kameraer, som kan dekke opptak både forover, bakover og i dødvinkler. Det er også utgang for mikrofon for fører.

Vieo-serien er klargjort for alle type turer. Enhetene er preprogrammerte med et stort register av campingplasser fra ACSI, Campercontact og Trailers Park, og gir ruteforslag basert på lengden, høyden og vekten på bobilen eller campingvognen2. Man kan se rating fra TripAdvisor og finne millioner av interessante plasser (POI’er) fra Foursquare. Ved ankomst på en campingplass eller parkeringsplass, kan enheten tas ut av docken og benyttes som en fjernkontroll. Man kan trådløst styre kompatible systemer ombord, som for eksempel justere høydenivå på bilen/vognen, lys og annet. Å overvåke strøm- eller drivstoffnivå er en annen mulighet.

Reis hvor som helst med komplett medieintegrasjon fra Fusion. Dette premium lydsystemet tilbyr flere ulike valg av kilde, som DAB, AM/FM-radio, AUX og USB-uttak samt Apple AirPlay og UPnP. Med Multi-Zone Technology får man kontroll på balanse, subwoofer og volumnivåer i fire separate lydsoner. Hver sone kan navngis slik at man raskt kan se hvilken sone som behøver justering. Dette kan gjøres fra stereoen eller via Fusion-Link mobilapp. Fusion’s Digital Processing (DSP)-teknologien innebærer at lyden som sendes til Fusion-høytalerne kan optimaliseres for hver enkelt sone og alle omgivelser.

Enhetene i Vieo-serien kan tilkobles trådløst via kompatibel smarttelefon i appen Garmin Drive. Når paret kan man motta smartvarsler, trafikkinformasjon i sanntid, værvarsler og mer – og se dette direkte på skjermen3.

1 Krever et forovervendt kompatibelt kamera, må kjøpes separat.

2Ikke tilgjengelig i alle land. Selv om bobilens eller campingvognens spesifikasjoner er lagret garanteres det ikke at ruten beregnes korrekt. Følg alltid angitte veiskilt og trafikkinformasjon på stedet.3 Appen Garmin DriveÔmå lastes ned til kompatibel smarttelefon. Les mer: Garmin.com/driveapp.