Garmin® zūmo® XT

Garmin® zūmo® XT

Garmin presenterer zūmo XT, en GPS-motorsykkelnavigator som er utviklet for å hjelpe motorsyklisten med navigering både på og utenfor de tradisjonelle veiene. zūmo XT leveres med en krystallklar, hanskevennlig 5.5-tommer berøringsskjerm med HD-oppløsning. Med et robust design, som er beregnet for å tåle ekstremvær og vanskelig terreng, tåler den nye zūmo XT regn og er klassifisert etter amerikansk militærstandard 810G. Motorsyklisten får med dette en brukervennlig navigasjonsenhet, som med enkle tasttrykk viser veikart, topografiske kart eller BirdsEye satellittbilder. Dette gir en enestående oversikt over planlagt rute.

"zūmo XT passer for alle typer av eventyr, uansett vær eller terreng," forteller Dan Bartel hos Garmin.
"Med en stor, krystallklar berøringsskjerm er det enkelt å se informasjon på skjermen, også på en fin dag med sterkt sollys. Velg om du vil montere zūmo XT i stående eller liggende format, avhengig av hvordan du vil at kartene skal presenteres."

zūmo XT har imponerende funksjonalitet. Den nye Garmin Adventurous RoutingTM hjelper deg å finne de eventyrlige og svingete veiene. Motorsyklister som ønsker mer enn stemmestyrt navigasjon gjennom svingene kan oppdage nye steder takket være preprogrammerte topografiske kart. Garmin ExploreTM 2 hjelper deg som søker nye eventyr å planlegge rute, spor og veipunkter via elektroniske enheter som zūmo XT, smarttelefon3 eller datamaskin. I tillegg får du tilgang til Birdseye Satellite Imagery med nedlastinger rett til enheten. Det kreves ingen abonnement.

Sightseeing har aldri vært enklere. zūmo XT er fullspekket med valgmuligheter som inkluderer iOverlander®POI:s, TripAdvisorTM og FoursquareTM og tilbyr millioner av populære steder (POI’er) som kan utforskes.

Å lagre eller dele dine eventyr er enkelt med den nye integrerte funksjonen ”Lagre spor”. Ved å importere3 dine favoritt GPX-spor kan du dele disse trådløst ved å pare kompatibel smarttelefon og zūmo XT via appen Garmin DriveTM (gratis). I tillegg gir den smidige Garmin Drive-appen deg muligheten til å motta smartvarsler, se aktuelle drivstoffpriser, trafikkinformasjon i sanntid4 og motta værvarsler.

zūmo XT er designet for å gi så mye bekvemmelighet som mulig. Enheten leveres med sikkerhetsfunksjoner, som handsfree telefonsamtaler5 via BluetoothTM, varsler om potensielle farer, automatisk hendelsesregistrering som kan varsle dine nære og kjære om en ulykke skulle oppstå, samt muligheten for å pare zūmo XT med en kompatibel7 Garmin inReach satellittkommunikasjonsenhet. inReach gir mulighet for toveis meldingsfunksjonalitet, deling av posisjon og interaktiv SOS-alarm. Man kan også streame favorittmusikk fra kompatibel smarttelefon, eller fra lagrede MP3-filer. Innebygd WiFi gjør det enkelt å oppdatere kart og programvare uten behov for å gjøre dette via datamaskin. Velg mellom fast montering med konstant strømforsyning eller stol på zūmo XT’s økte batterikapasitet, som varer opptil 6 timer (3,5 timer med innstillinger for bakgrunnslys med 100%).

zūmo XT beregnes å være tilgjengelig på lager i mars, og selges til en veiledende pris på kr 5599.- For mer informasjon, les mer på Garmin.no

1 IPX7 standard; Les mer på garmin.com/waterrating

2 Krever tilkobling til WiFi.

3 zūmo må være paret med kompatibel Bluetooth-smarttelefon.
Krever bruk av appen Garmin Drive. Les mer på Garmin.com.

4 For tilgang til data i sanntid kreves det at zūmo er parkoblet med kompatibel smarttelefon og appen Garmin Drive. Les mer på garmin.com/driveapp.

5 Det kreves at hjelm, headset eller smarttelefon er Bluetooth-kompatibel; kjøpes separat.

6 Varsler for trafikklys eller fartskameraer er ikke tilgjengelig i alle land.

7 Garmin inReach selges separat; Et aktivt satellittabonnement kreves for inReach-enheten. Les mer på Garmin.no