Garmin Rally

Garmin Rally

Garmin lanserer nye pedalbaserte kraftmålere - Rally™-serien. Avanserte sykkelpedaler som måler total kraft, kadens og sykkeldynamikk. Se balanse for høyre/venstre side, kraftfase og mer på hver eneste tur – på landeveien, gravel eller i terrenget. Pedalene er testet for ekstrem bruk og er kompatible med SHIMANO SPD-SL og SPD-klosser.

”Vi vet at syklister trener for å prestere bedre, hver dag og ved hver eneste økt. Derfor har vi utviklet en kraftmåler som kan hjelpe syklisten med å nå nye mål”, forteller Dan Bartel hos Garmin.
”Våre nye Rally-pedaler har gjennomgått ekstreme produkttester. Vi leverer et premium pedaldesign, for en kraftmåler som kan løfte treningen videre til neste nivå.”

Rally kraftmålere leveres i to versjoner, for måling på en eller to sider:

• Rally RS100 og Rally RS200 for landeveissyklisten. Er kompatible med SHIMANO SPD-SL-klosser.
  • Rally XC100 og Rally XC200 for terrengsyklisten. Er kompatible med SHIMANO SPD-klosser.
  • Rally RK100 og Rally RK200 for landeveissyklisten. Er kompatible med LOOK KEO-klosser.

Rally kraftmålere leveres med et design hvor sensorene er innkapslet i pedalene og leverer nøyaktige treningsdata ved hver sykkeltur.

Velges Rally RK200, Rally RS200 og Rally XC200, som måler kraft på begge pedaler, kan man se verdier for høyre og venstre side som er uavhengige av hverandre. Syklisten kan se prestasjonsdata som kadens, total kraft, venstre-høyre balanse og avansert sykkeldynamikk. Informasjonen fra pedalene viser også hvor i tråkket kraften aktiveres og hvor lang tid syklisten bruker sittende sammenlignet med stående. Slik kan syklisten vurdere effektiv posisjon og hvor det skapes mest kraft.

Velges Rally RK100, Rally RS100 og Rally XC100, som måler kraft på en pedal, måles kraften på venstre pedal for både kadens og kraft. Det er enkelt å oppgradere til pedaler med måling på begge sider ved senere anledning.

For å få mest mulig ut av treningen pares Rally kraftmålere med en kompatibel Edge GPS-sykkelcomputer. I kombinasjon med Garmin Connect appen overføres treningsdata sømløst. Nødvendig programvareoppdatering gjøres også via appen. Rally kraftmålere er også kompatible med populære treningsplattformer for innendørssykling, som Tacx, Zwift, TrainerRoad og lignende1.

Rally innstalleres på samme måte som vanlige sykkelpedaler og kan enkelt flyttes mellom ulike sykler. Kraftmålerne leveres med opptil 120 timers batteritid. For å ha muligheten til å sykle året rundt, på både landevei og i terreng er pedalakselen designet for å kunne flyttes mellom ulike Rally pedalkropper2. Rally er tilgjengelig på lager.

Pedaler med måling på begge sider selges til veiledende pris mellom kr 12 599,- og kr 13 699,-
Pedaler med måling på en side selges til veiledende pris mellom kr 7 399,- og kr 7 999,-
Oppgraderingssett, som kan kjøpes som tilbehør, selges til veiledende pris mellom kr 6 299,- og kr 6 899,-
Konverteringssett fra Rally RS, Rally RK eller Vector 3 selges til veiledende pris til kr. 2 899,-

For mer informasjon, les mer på www.garmin.no

1Det kreves en app hvor kompatibel smarttelefon er tilkoblet Rally kraftmåler.

2 Oppgraderingssett for pedalkropp må kjøpes separat.