Garmin Swim™ 2 – måler puls også under vann

Garmin Swim™ 2 – måler puls også under vann

Garmin presenterer nyheten Garmin Swim 2, en GPS-smartklokke til svømming i basseng og åpent vann. Garmin Swim 2 måler puls på håndleddet1 i sanntid, også under vann, samtidig som det registreres informasjon om distanse, tempo, antall svømmetak og lengde per svømmetak. Klokken leveres med avanserte funksjoner for å holde tempo, loggføring av øvelser med mer. Se puls i sanntid mens du svømmer, sjekk ut gjennomsnittlige og maksimale pulsverdier under hvileperioder og analyser deretter puls etter svømmeøkten i Garmin Connect.

– Uansett hvor du svømmer registerer Garmin Swim 2 treningen, forteller Dan Bartel hos Garmin.
– Klokken er utviklet for svømmeren som er på sine daglige treninger i bassenget, konkurransesvømmeren samt for alle de som svømmer i åpent vann. I tillegg til avansert svømmefunksjonalitet leveres GPS-smartklokken med en rekke andre funksjoner som registrerer viktige helsedata gjennom hele døgnet.

Foruten å vise puls på håndleddet i vann registrerer Garmin Swim 2 også distanse, tempo, antall svømmetak og swolf-score for å måle effektiviteten ved svømming. Når klokken brukes utendørs, i modus for bruk i åpent vann, benyttes GPS’en for registrering av distanse og lengde per svømmetak. For den som foretrekker å svømme i basseng finnes avanserte funksjoner som logging av teknikkøvelser, tilpassede treningsøvelser og tidsbestemt hvile- og tempostyring som kan hjelpe med å holde oversikten på treningsresultatet.

Garmin Swim 2 er designet for daglig bruk også utenom svømmingen. Klokken registrerer skritt og søvnkvalitet. I tillegg leveres den med trådløse funksjoner2 som hjelper brukeren med å holde seg oppdatert. Når Garmin Swim 2 er parkoblet med en kompatibel smarttelefon vil den automatisk overføre data til Garmin Connect™ app’en slik at man kan analysere resultater, dele informasjon med andre og tilpasse neste trening. Med smartvarslingsfunksjoner vises sms’er, telefonanrop, e-post og annet rett på håndleddet.

Garmin Swim 2 leveres med opptil 7 dagers batterilevetid i smartklokke-modus, opptil 13 timer i GPS-modus og opptil 72 timer i basseng- og pulsmålingsmodus (OHR). Klokken leveres i sort eller hvit versjon og selges til en veiledende utsalgspris på kr. 2.699.-

1 Les mer på Garmin.com/ataccuracy

2 Når parkoblet med en kompatibel smarttelefon; les mer på Garmin.com/ble