Tacx® NEO 3M er en kraftig, direktedrevet smartrulle med integrerte bevegelsesplater og en banebrytende NEO-magnetmotor som gir deg den mest realistiske sykkelturen innendørs.

Garmin Tacx NEO 3M: En kraftig, direktedrevet smartrulle med integrerte bevegelsesplater

Garmin lanserer Tacx® NEO 3M, en kraftig og direktedrevet smartrulle med integrerte bevegelsesplater som kan hjelpe deg med å ta sykkelturen til neste nivå. Denne nye sykkelrullen leveres med integrerte bevegelsesplater som gir en komfortabel og realistisk sykkelfølelse. Tacx NEO 3M har et innovativt elektromagnetisk motorbremsesystem med et virtuelt svinghjul som gir følelsen av å sykle på ulike underlag, inkludert nedoverbakke. I tillegg kobler den sømløst med Tacx Training-appen, slik at treningsplaner og treningsøkter automatisk overføres fra Garmin Connect-kalenderen™. Man kan delta i virtuelle gruppeturer, sykle treningsturer med WorldTour-pro’er og få tilgang til fantastiske treningsvideoer fra noen av de vakreste løypene og stedene rundt om i verden1,2.

«Målet vårt er å gjøre innendørstrening like realistisk som en utendørs sykkeltur, og vi er stolte av å gjøre nettopp dette med lanseringen av Tacx NEO 3M – den eneste rullen som tilbyr bevegelse i flere retninger, et virtuelt svinghjul og magnetisk motstand. Nå kan du utnytte funksjoner og teknologi som ikke finnes andre steder, noe som løfter treningen din til et helt nytt nivå», forteller Dan Bartel hos Garmin.

Ta innendørstreningen til et nytt nivå

Tacx NEO 3M tilbyr den mest realistiske innendørs sykkelopplevelsen på markedet med avanserte trenings- og ytelsesdata, med funksjoner som:

• Bevegelse i flere retninger: Innebygde bevegelsesplater utfyller den naturlige side-til-side-bevegelsen til en rytter med bevegelsen fremover-bakover, slik at du kan sykle i en mer naturlig stilling og trene mer effektivt. Platene kan også kobles fra om ønskelig.
  • Ekte landeveisfølelse: Det virtuelle svinghjulet simulerer følelsen av å sykle på en rekke underlag – for eksempel brostein og grus – for mest mulig realistisk3 trening.
  • Appintegrasjon: I tillegg til å integrere med Tacx Training-appen, kan du koble til andre populære virtuelle treningsplattformer som TrainerRoad og Zwift. Sykkeldataene dine lastes automatisk opp til Garmin Connect-appen.
  • Simulerte stigninger: Bli bedre til å takle de tøffeste stigningene ved å øve på realistisk simulerte stigninger med stigninger på opptil 25 % – og simuler utforkjøringer også.
  • Nøyaktighet ved måling av kraft: Nøyaktige ytelsesmålinger av kraft, hastighet og tråkkfrekvens med en nøyaktighet på innen 1 % over et bredere spekter av kraftuttak for å møte ryttere på alle nivåer.
  • Spurtklar: Få maksimal stabilitet, selv i eksplosive spurter – opptil 2 200 watt.
  • Dynamisk treghet: Oppretthold følelsen av at du beveger deg fremover basert på din egen vekt, hastighet og stigning.
  • ERG-modus: Wattmål justeres automatisk når du trener i denne modusen.
  • Eksepsjonell design: Magneter minimerer vibrasjoner for en ekstraordinær stillegående smartrulle, mens en innebygd LED-indikator endrer farger for å vise hvor hardt rytteren tråkker. Man kan også sykle uten å koble til smartfunksjonene. Sykkelrullen har også et nytt integrert håndtak som gjør den lettere å transportere.

Få mer ut av turen med Tacx Training-appen

Bruk Tacx Training-appen på kompatibel smarttelefon- eller et nettbrett for å få komplette treningsplaner via Garmin Connect-appen, og se treningsvideoer av høy kvalitet fra hele verden. Ta del i treningsritt med profesjonelle World Cup-ryttere, koble til, tren og sykle globalt med vennene dine med GroupRide-funksjonen. Du kan også delta i utfordringer og vinne priser i Garmin Connect2. Når du kjøper en NEO 3M, er et 3-måneders premiumabonnement også inkludert i Tacx Training-appen.

Tacx NEO 3M leveres med en ny forhåndsinstallert 11-trinns kassett, en sømløs onboarding-prosess via Tacx Training-appen, og det kreves ingen kalibrering. Du kan også bruke en ny adapter (kjøpes separat) for å få en sterkere og mer stabil tilkobling for virtuelle ritt via Ethernet eller Wi-Fi-teknologi®. Tacx NEO 3M er tilgjengelig på lager og selges til en veiledende pris på kr. 24 699,-

1 Garmin Connect-appen og Tacx Training-appen må lastes ned til en kompatibel smartenhet

2 Enkelte funksjoner krever et Tacx Premium- eller Premium HD-abonnement

3 Når den parkobles med Tacx Training-appen eller andre populære treningsapper på en kompatibel smartenhet