Nye magnetronradomer med premium funksjoner for maksimal skarphet, nøyaktighet og bevissthet

Garmin utvider xHD3-serien med nye magnetronradomer

Garmin lanserer i dag to nye radarer i magnetronradarserien GMR™ xHD3/HD3. Disse nye radarene tilbyr høyoppløselige bilder og den nyeste radarteknologien for å gi motorbåtførere, seilere og fiskere ekstra trygghet på vannet.

xHD3-radomene er tilgjengelige i to størrelser, 18" eller 24", med nye premium funksjoner for maksimal klarhet og bevissthet på vannet:

• Gjennomsnittelig skanning – for første gang i Garmin-magnetronradomer – for å filtrere ut sjøekko og interferens, for å forbedre visningen av konstante objekter.
  • Målstørrelse optimaliserer formen på objektet på skjermen i en hvilken som helst skala gjennom pulsutvidelse og teknologi for behandling av vinkelobjektstørrelse.
  • Ekte ekkospor – et historisk spor fra båter vises på skjermen, og fjerner effekten av relativ bevegelse, slik at du raskt kan identifisere bevegelige gjenstander og vurdere eventuelle kollisjonsfarer.
  • Rotasjonshastighet på opptil 60 o / min gir raskere gjentegningshastighet, noe som resulterer i raskere måloppdateringer på multifunksjonsskjermen (MFD).

"Vi er glade for å kunne tilby vår xHD3-serie som et høyytelsesalternativ som passer for et bredt spekter av båter, og fortsetter vårt arbeid og søken etter å gi båtførere den mest innovative teknologien som er tilgjengelig på sjøen. Garmins nye magnetronradomer gir en høyoppløselig visning av hva som er ute på vannet ved å registrere vær, hindringer og trafikk. Dette gir tilgang til overlegen klarhet og detaljer som gir ekstra trygghet hver gang man forlater havnen", forteller Dan Bartel hos Garmin.

Sikker navigasjon, uansett vær

Naviger trygt med skjermbilder som viser dobbel rekkevidde, i all slags vær og uansett tid på døgnet. Radarantennen gir deg bilder som kan vises på delt skjerm med en kompatibel kartplotter, med uavhengig områdeinnstilling for både nært og langt hold. Kartlag for ett eller begge områdene i en diagramvisning kan også legges ovenpå sjøkartet.

Hvis du fisker med xHD3-serien, vil du sette pris på den forbedrede auto bird gain-funksjonen, som hjelper deg med å oppdage fugleflokker på overflaten av vannet der agnfisken sannsynligvis befinner seg. Radomene er stillegående og pålitelige og gir mindre forstyrrelser enn tidligere.

Raskere gjentegningshastighet

De robuste radomene i xHD3-serien er spesielt designet for mindre motorbåter og seilbåter, og tilbyr en rotasjonshastighet på opptil 60 rpm, forbedrer gjentegningshastigheten og gir raskere måloppdateringer og et klarere bilde. Gled deg over klar bildekvalitet med høy oppløsning og en rekkevidde på opptil 48 nautiske mil. Med MARPA-teknologi kan du spore objekter og holde oversikt over potensielle kollisjonstrusler1, forbedret Auto Gain for automatisk justering av nivåer til optimale innstillinger for havner, objekter som befinner seg nær eller vekk fra kysten.

GMR 18 xHD3-radomene er tilgjengelige på lager og selges til en anbefalt utsalgspris på kr. 30 099,-

GMR 24 xHD3 har en veiledende pris på kr. 40 349,-

GMR 18 HD3 er en del av serien og tilbyr skanning med høy ytelse til en lavere pris. Den har en veiledende pris på kr. 25 999,-. Denne robuste HD3-radomen har forbedret måldeteksjon og dynamisk autoforsterkning, støtte for to radarer og stille skanning. Rekkevidden varierer fra 20 til 36 nautiske mil.

Les mer om alle produktene i Garmins utvalg av maritim elektronikk på Garmin.no

1Krever retningssensor, må kjøpes separat.