Garmin vinner Red Dot Design Award 2023 med Instinct Crossover - serien

Garmin vinner Red Dot Design Award 2023 med Instinct Crossover - serien

Garmin er tildelt den prestisjetunge Red Dot®Design Award 2023 for sin GPS-hybridsmartklokke-serie Instinct® Crossover. Instinct Crossover er utviklet for bruk i tøffe miljøer og aktiviteter, har en tolags besel, selvlysende analoge urvisere og en digital skjerm som drives med Garmins RevoDrive-teknologi™. Instinct Crossover registrerer trening og helse døgnet rundt og viser resultatene på et lettleselig måte. Med solcellelading kan batteritiden til Instinct Crossover vare i måneder, ikke dager1.

Red Dot Awards representerer anerkjennelse av fortreffelighet innen områdene produktdesign, designkonsept og merkevare- og kommunikasjonsdesign. Vinnerne av disse internasjonalt ettertraktede prisene kåres årlig av en Red Dot-jury, og prisbelønte design vises på Red Dot-museer, i online-presentasjoner og i Red Dot Design-årboken.

– Vi er stolte over å ha blitt valgt ut til å motta Red Dot 2023. Vårt engasjement for kontinuerlig innovasjon og produkter av høy kvalitet har blitt anerkjent av Red Dot-juryen, og vi vil gjerne takke dem for at de tok seg tid til å evaluere produktene og ytelsen grundig, og hedre Instinct Crossover-serien med denne fantastiske æren, sier Martin Resch, produktsjef for Garmin EMEA.

Prisbelønt prestasjon

I tillegg til det brede spekteret av helse-, sports- og navigasjonsfunksjoner og apper, har Instinct Crossover også et omfattende utvalg av smartklokkefunksjoner og tilpasningsalternativer når den er paret med en kompatibel smarttelefon. Disse inkluderer kontaktløs betaling med Garmin Pay2™, synkronisering med Garmin Connect-appen og tilgang til Connect™ IQ ™.

Garmin Instinct Crossover har god batteritid. De som setter pris på analoge klokker som ikke trenger lading, vil elske Solar-versjonens ubegrensede batteritid i batterisparemodus med solcelleladning. I dette moduset får man tilgang til tid, dato og tidtaking. Ønsker man å benytte mer avanserte og tilkoblede funksjoner, gir Instinct Crossover Solar en batteritid på opptil 70 dager i smartklokkemodus med solcelleladning. Selv versjonen uten solcelleladning kan tilby nesten en måneds batteritid i smartklokkemodus og opptil 111 timer i GPS-modus.

Red Dot-juryen var spesielt imponert over at designet til Instinct Crossover gjør at man ikke trenger å velge mellom tradisjonelt utseende og teknologi. De beskriver den vannavstøtende og holdbare smartklokken som «både robust og intelligent».

I tillegg til produktdesignprisen har Garmin også blitt tildelt Red Dot 2023 Brand & Communication Design Award. Siden 2011 har Garmin mottatt 10 Red Dot Awards for produktdesign.

1 Alle tall som indikerer batteritid forutsetter 3 timers utendørs bruk per dag i 50 000 lux-forhold

2 Se hvilke land, betalingsnettverk og banker som støtter Garmin PAY. https://www.garmin.com/nb-NO/garminpay/banks/