Venu 2 Plus

Venu 2 Plus

Garmin lanserer Venu® 2 Plus, en GPS-smartklokke hvor man kan ringe og besvare telefonanrop, benytte telefonens stemmeassistent for å sende sms, stille spørsmål og mer. Klokken er fullspekket med et bredt utvalg av funksjoner for helse, aktivitet og trening. Se søvnstatestikk med helseanalyse, stressmåling, måling av energinivå, Pulse Ox1, avanserte funksjoner for kvinnehelse og et bredt utvalg av preprogrammerte aktivitetsprofiler. Med en krystallklar AMOLED-berøringskjerm og batteritid på opptil 9 dager er Venu 2 Plus et fantastisk hjelpemiddel mot god helse og en sunn livsstil.

“Vi har svart på oppfordringen fra våre kunder om å legge til stemmefunksjonalitet i vår nyeste smartklokke i Venu-serien”, forteller Dan Bartel hos Garmin. ”For kunder med en aktiv livsstil er Venu 2 Plus perfekt”.

Nytt i Venu 2 Plus:

• Samtaler på håndleddet: Ring og besvar samtaler ved å trykke på en knapp.
  • Stemmestyring: Kompatibel med Siri, Google Assistant eller Bixby, benytt telefonens stemmestyring for å sende sms, stille spørsmål, styre kompatible hjemmeenheter og mer.

Helseoversikt 24/7

Venu 2 Plus registrerer helseinformasjon døgnet rundt. Klokken måler puls (med mulighet for varsler ved lave eller høye verdier2), registrerer avanserte søvndata med sleep score og analyser via Firstbeat AnalyticsTM, gir forslag til pusteøvelser, viser metabolsk alder, respirasjon, Pulse Ox, stressnivå, væskeinntak og mer. Klokken har også avanserte funksjoner for kvinnehelse, som menstruasjonsregistrering og graviditetskalender. Via Body BatteryTM kan man se energinivå, som også viser hvordan stress og trening påvirker kroppen. Health SnapshotTM viser et øyeblikksbilde med avansert helsestatistikk, hvor det gjennom en tominutters analyse registreres en rapport som kan deles med helsepersonell. Et fantastisk verktøy for å fange opp fysiologiske data når man har behov for det.

Tilpasset trening

Venu 2 Plus leveres med alle de nye treningsfunksjonene som finnes i Venu 2-serien. Dette inkluderer mer enn 25 preprogrammerte aktivitetsprofiler for trening både innen- og utendørs, som for eksempel HIIT, sykling, svømming i basseng, pilates, yoga, innendørsklatring, gåturer eller styrketrening med grafisk visning av hvilke muskelgrupper som trenes.

Gled deg til neste trening med preprogrammerte treningsøvelser i klokken. Du kan laste ned tilpassede treningsøkter, eller lage dine egne, ved å velge blant mer enn 1 400 øvelser i appen Garmin ConnectTM. Venu 2 Plus leveres med mer enn 75 preprogrammerte animerte treningsøvelser for kondisjonstrening, yoga, styrketrening, HIIT og pilates som viser korrekt posisjon og teknikk, både i Garmin Connect og på håndleddet. Uansett om du trener for å løpe 5 kilometer eller lengre er Venu 2 Plus din perfekte partner og hjelper deg med å nå målet. Om du ønsker kan du også få kompatible treningsplaner via Garmin Coach (gratis).

Sikkerhet og sporing

I tillegg til muligheten med å kunne ringe og besvare telefonanrop, leveres Venu 2 Plus med Garmins velkjente funksjoner for sikkerhet og sporing. Med automatisk hendelsesdetektering (ved gåturer, løping eller sykling)3sender klokken ved uforutsette hendelser et varsel til angitte nødkontakter. Dette kan også gjøres manuelt. Med LiveTrack kan venner og familie følge aktiviteten din3, se posisjonen i kartet og hvor du befinner deg.

Smarte funksjoner på håndleddet

Venu 2 Plus levereres med alle de viktige funksjonene man behøver på håndleddet. Dette inkluderer funksjoner for musikkstyring (last ned opptil 650 låter, inklusive spillelister fra Spotify®, Amazon Music og Deezer4), kontaktløs betaling5 via Garmin PayTM og smartvarsler for samtaler, sms, kalenderpåminnelser, oppdateringer fra sosiale medier, nyhetsoppdateringer og mer3. Du kan også tilpasse din Venu 2 Plus etter eget ønske med apper, widgeter, urskiver og mer via Connect IQTM. Venu 2 Plus er kompatibel med både Android og Apple® smarttelefoner.

Utviklet for bruk allsidig bruk, døgnet rundt

• Venu 2 Plus leveres i tre ulike farger, en 43 millimeter urkasse i rustfritt stål og et bekvemmelig quick release silikonarmbånd i 20 millimeters bredde. Om ønskelig finnes det et bredt utvalg av tilbehørsremmer som kan kjøpes separat.
  • Robust AMOLED-berøringsskjerm med Corning® Gorilla® Glass 3.
  • Batteritid på opptil 9 dager i smartklokkemodus og opptil 8 timer i GPS-modus med musikk.
  • Hurtiglading, hvor 10 minutter lading tilsvarer opptil 1 dags batteritid i smartklokkemodus og opptil 1 times batteritid i GPS-modus med musikk.
    Batteritiden kan også forlenges, med ulike valg av oppsett for batterisparing.

Venu 2 Plus selges til veiledende utsalgspris på kr. 5 199,-
For mer informasjon, les mer på www.garmin.no

Venu 2 Plus vurderes under kåring i sin kategori i CES 2022 Innovation Awards og vises på Garmins stand på årets Consumer Electronics Show (CES) i Las Vegas, 5-8 januar.

1 Dette er ikke en medisinsk enhet og skal ikke brukes til å diagnostisere eller overvåke medisinske tilstander. Se Garmin.com/ataccuracy. Pulsoksimetermålinger er ikke tilgjengelig i alle land.
Les mer på Garmin.com/ataccuracy

3 Når parkoblet med kompatibel smarttelefon. For informasjon om krav og begrensninger for sikkerhets- og sporingsfunksjoner, les mer på Garmin.com/safety.

4 Krever premium abonnement hos tredjeparts musikkstreamingleverandør

5 Les mer om hvilke banker som støtter Garmin Pay her: https://explore.garmin.com/nb-NO/garmin-pay/