Venu Sq og Venu Sq Music Edition

Venu Sq og Venu Sq Music Edition

Garmin presenterer Venu Sq og Venu Sq Music Edition, GPS-smartklokker som kombinerer industriledende design med måling av alle de helse- og treningsfunksjoner som Garmin brukere er velkjente med og forventer seg å finne i klokken – til en pris som begynner på kr. 2.399.- For den som behøver musikk er valget Venu Sq Music, med mulighet for musikklagring og avspilling uten behov for tilkoblet telefon. Klokkene leveres med et smalt, rektangulært design, en klar fargeskjerm og batterilevetid på opptil 6 dager i smartklokkemodus, eller opptil 14 timer i GPS-modus. Venu Sq inspirerer til trening og aktivitet.

”Vi er stolte av å tilby en GPS-smartklokke med Garmins høye standard og velkjente funksjonalitet, til et prispunkt som passer et større antall kunder,” forteller Dan Bartel hos Garmin.
”Å være aktiv og ha kontroll på helsen sin er viktigere enn noensinne. Venu Sq leveres med mer enn 20 preprogrammerte aktivitetsprofiler og det bredeste tilbudet innen helsemålingsfunksjoner som finnes tilgjengelig på markedet.”

Helsemålingsfunksjoner

Venu Sq-serien er utviklet med en rekke innovative helsemålingsfunksjoner. Døgnkontinuerlig pulsmåling via ElevateTM1-teknologi, som måler pulsen flere ganger per sekund, avansert søvnregistrering med Pulse Ox2, som registrerer respirasjon og gir varsler ved unormal puls (høy og lav), registrering av menstruasjonssyklus, stressmåling, varsler for hydrering og væskebalanse med mer. Funksjonen Body BatteryTM måler energinivå, gir indikasjon på når man bør planlegge trening samt når man behøver hvile og søvn.

Ved situasjoner hvor man blir anbefalt å roe ned finnes fire ulike pusteøvelser tilgjengelige i klokken. En øvelse for å fremme søvn, en annen for balanse og ro, samt to øvelser for avslapning og fokus som hjelper med konsentrasjon og mindre stress. På slutten av hver pusteøvelse vises et sammendrag hvor man ser aktivitetens lengde, respirasjon, gjennomsnittspuls og forandring i stressnivå. I Garmin ConnectTM kan man se data presentert i grafer.

Trening og anbefalte øvelser

Venu Sq-serien leveres med mer enn 20 preprogrammerte aktivitetsprofiler for trening både utendørs- og innendørs, som for eksempel for pilates, yoga, styrketrening, løping, svømming i basseng, sykling og golf. Klokken registrerer også skritt, intensitetsminutter, kaloriforbruk og mer1. Behøver man hjelp til planlegging av trening leveres Venu Sq med et omfattende tilbud av treningsmuligheter som inkluderer preprogrammerte treningsøvelser i klokken, treningsøvelser som kan lastes ned fra Garmin Connect eller egne treningsprogram hvor man selv setter opp øvelser etter eget ønske. Uansett om man trener for å løpe 5 kilometer eller lenger, kan man få treningsveiledning via Garmin Coach. Treningsveiledning er gratis og tilpasses dine mål og prestasjoner med en virituell personlig trener. Dette gir økt motivasjon.

Avansert søvnregistrering, respirasjon og Pulse Ox

Få et helhetsbilde av søvn med en sammenstilling av søvnens ulike stadier; lett, dyp og REM-søvn. Klokken måler hvor mange åndedrett man gjør per minutt og Pulse Ox-sensoren måler oksygeninnhold i blodet. I Garmin Connect ser man alle søvndata samlet og kan vurdere om søvnen har vært kvalitativ nok til at man er uthvilt og ladet for en ny dag. Ved ønsket oppsett kan man også se Pulse Ox-målinger gjennom dagen2.

Smarte funksjoner for den aktive

Med Venu Sq-serien er man trådløst tilkoblet hele dagen og utnytte en mengde funksjoner:

• Smartvarsler: Telefonanrop3, sms, oppdateringer fra sosiale medier, kalenderpåminnelser og mye mer. Android-brukere kan besvare sms fra klokken.
  • Musikklagring: Med Venu Sq Music Edition kan man laste ned sanger eller spillelister4 fra tredjepartsleverandører som Spotify, Amazon Music og Deezer til klokken.
  • Sikkerhet og sporing: Hendelsedetektering (ved utendørsaktiviteter som for eksempel gå-, løpe- eller sykkelturer) sender posisjon til nødkontakter, som deretter kan kontakte nødvendig assistanse. Med LiveTrack kan venner og familie følge aktiviteter i sanntid, som gir trygghet både under trening og konkurranse3.
  • Med Garmin PayTM, som er en kontaktløs betalningsløsning5, kan man betale raskt uten å berøre kortterminal5.
  • Personlig tilpassing: Gjør klokken mer personlig ved å laste ned apper, widgets, klokkeskjermer og mer fra Garmin Connect IQTM. Man kan også benytte egne bilder som klokkeskjerm.
  • Kompatibilitet: Venu Sq er kompatibel de fleste smarttelefoner, som for eksempel AndroidTM og Apple®-enheter.

Design, pris og tilgjengelighet

Venu Sq-serien leveres med en 1.3” rektangulær berøringsskjerm i Corning® Gorilla®-glass, aliminiumskasse og et mykt silikonarmbånd. Venu Sq er designet for å passe til alle anledninger og leveres i fargene Orchid/Metallic Orchid, hvit/gull og grå/svart. Venu Sq Music Edition i fargene lys sandfarget/roségull, mørkeblå/gull, mosegrønn og svart/grå. Venu Sq er tilgjengelig på lager og selges til en veiledende pris på kr. 2.999,-

1 Les mer på Garmin.com/ataccuracy

2 Dette er ikke en medisinsk enhet og kan ikke benyttes ved diagnose eller overvåking av medisinsk tilstand, les mer på Garmin.com/ataccuracy.
Pulsoksimetri er ikke tilgjengelig i alle land.

3 Når parkoblet med kompatibel smarttelefon. Les mer påGarmin.com/safety.

4 Krever premiumabonnement hos tredjeparts musikkstreamingleverandør.

5 Les mer om hvilke banker som støtter Garmin Pay, les mer på: https://www.garmin.com/nb-NO/garminpay/banks/