Styret i Geno etter årsmøtet i 2018. f.v. Inger-Lise Ingdal, Jon Helge Sandal, Elisabeth Gjems, Jan Ole Mellby, Berit Glømmen, Ole Magnar Undheim og Anne Margrethe Solheim Stormo. Foto: Mari Bjørke

Presseinvitasjon til årsmøtet i Geno SA på Hamar 25.-26. mars

Vi har gleden av å invitere pressen til Geno SA sitt årsmøte som holdes 25. og 26.mars 2019 på First Hotel Victoria, Hamar.

Årsmøtet åpner mandag 25. mars kl.13.15, og det serveres lunsj på hotellet fra kl.12.00.

Årsmøtets første dag omfatter styreleder Jan Ole Mellby sin tale, gjennomgang av årsberetning/årsregnskap 2018 og generaldebatt.

I tillegg får vi besøk av en av våre største amerikanske kunder, Joshua D. Hoffman, Natural Prairy Dairy, USA, som skal snakke om sin besetning og bruk av NRF.

Årsmøtemiddag og prisoverrekkelser

På mandagskvelden inviterer vi til årsmøtemiddag og prisoverrekkelser på Geno sitt produksjonsanlegg, Store Ree i Stange. Her blir det utdeling av både avlsstatuetten for beste NRF-eliteokse 2018, Eksportpris 2018 og Norturas pris for beste NRF-kjøttokse 2018.

• Genos avlsstatuett 2018 går til: Ihle Fellesfjøs Da, 2840 Reinsvoll, for oksen 11949 Ihle
  • Eksportprisen går til: Bjørn Olav Enger, 2850 Lena, for oksen 11147 Enger
  • Norturas pris for beste NRF-kjøttokse går til: Kløve Samdrift, 5706 Voss, for oksen 11916 Klove

Her kan du lese statutter for utmerkelsene

Flere foredrag

Årsmøtets andre dag omfatter også valg av styreleder og nestleder mm.

Det blir også en del interessante foredrag om:

• Mimiro, hvordan utnytte all data som samles i norske fjøs
  • Høyteknologifjøs-prosjektet og måling av metanutslipp fra NRF ved bruk av ny teknologi
  • Avlsarbeidet i Geno går nå raskere framover enn noensinne, statusinfo til årsmøtet

Møtet avsluttes tirsdag 26. mars med lunsj kl.13.15.

Ta kontakt med Mari Bjørke (kommunikasjonssjef Geno) på telefon: 907 78 301 om du ønsker flere detaljer om programmet. Ta kontakt så raskt som mulig ved ønske om overnatting samt deltakelse på årsmøtemiddag. Overnatting dekkes av den enkelte.

Her finner du lenke til sakliste, årsberetning mm på geno.no.

Geno is the breeding organization of Norwegian Red, the main dairy breed in Norway. It is a farmer cooperative that has been conducting research and development for cattle breeding since 1935. Geno produces over 1.3 million doses of semen from elite Norwegian Red bulls each year and distributes genetic material to more than 30 countries worldwide. Geno's vision: Breeding for better lives. Geno's Head Office is at Hamar, Norway.

www.norwegianred.com