Nå skal vi spre giverglede og frivillighet hele året!

Vi har store ambisjoner for Gi bort dagen, og nå tar vi engasjementet et langt skritt videre. I sommer ble nemlig det ideelle aksjeselskapet Gi bort dagen AS opprettet. Dette har vi gjort fordi vi har så stor tro på at bedrifter over hele landet kan være med på å skape et mer medmenneskelig samfunn, og med Gi bort dagen viser vi hvor enkelt det er!

Samfunnsansvar i praksis – enkelt og gjennomførbart

Gjennom samarbeid med Gi bort dagen får du kjenne på at samfunnsansvar kan være nært, konkret og ekte, og du opplever resultatene med en gang. Vi kobler givere til mottakere (frivillige organisasjoner og sosiale entreprenører) for at flest mulig bedrifter skal få kjenne på den gode følelsen av å gi.

I løpet av de siste fire årene har vi vist flere hundre bedrifter at samfunnsansvar enkelt lar seg praktisere – med glede. Mange av koblingene har utviklet seg videre til strategiske samarbeidspartnere, og det er da vi vet at vi lykkes!

Gi bort dagen hele året rundt

Vi snur nå på flisa. Vi vil jobbe med å lage gode koblinger mellom givere og mottakere gjennom hele året. Vi får mange positive tilbakemeldinger fra mottakerne. Behovene er der hele året, og de varierer med sesonger og hendelser. Selveste Gi bort dagen, dvs. skuddårsdagen 29. februar, blir en merkedag for giverglede og frivillighet. Da skal vi blant annet arrangere en konferanse om akkurat disse temaene.

Lanserer partnermodell for næringslivet

For å til en bærekraftig virksomhet som kan jobbe med koblinger gjennom hele året lanserer vi en partnermodell for bedrifter. Gjennom å bli partner av Gi bort dagen vil bedrifter få hjelp til å forankre sitt samfunnsansvar i selskapets verdisett og strategi. Bedriften vil få tilgang til et stort nett av frivillige organisasjoner. I tillegg blir man også del av et nettverk av selskaper som er opptatt av å skape et mer inkluderende samfunn og ta ansvar for sitt lokalmiljø.

Hvordan kan du bidra?

Vi trenger nå deres hjelp til å få til dette.

• Ta kontakt dersom du jobber i en bedrift som kan være en potensiell partner for Gi bort dagen.
  • Tipse oss om du kjenner til en frivillig organisasjon eller sosial entreprenør som trenger hjelp.
  • Følge med på hva som skjer med oss i sosiale medier og vise din støtte - her finner du oss: Facebook  Twitter  Instagram

Gi bort dagen inspirerer mennesker over hele verden – det er vår visjon som vi nå realiserer!

• Frivillighetsarbeid

• gi bort dagen