Goodtech vinner kontrakt med Mekanisk Service for Nexans i Halden

Goodtech vinner kontrakt med Mekanisk Service for Nexans i Halden

Goodtech har inngått tre kontrakter med Mekanisk Service Halden AS (MSH) for leveranser til Nexans Norway AS sitt HVDC Expansion Project. MSH ble nylig tildelt en av hovedkontraktene i prosjektet og vil sammen med Goodtech ha ansvar for leveransen av nødvendig produksjonsutstyr.

Den totale verdien av kontraktene mellom Goodtech og MSH er på ca NOK 27 millioner. Prosjektet starter opp 3. januar 2022 og overlevering til Nexans er planlagt i september 2023. Når prosjektet er ferdig, vil Nexans ha en betydelig økt produksjonskapasitet for HVDC-kabler.

Goodtech sin kjernekompetanse innen utvikling av smarte produksjonsløsninger for industrien vil være sentralt for prosjektet. Selskapet vil bidra med et tverrfaglig team med ansvar for prosjektledelse, design, ingeniørtjenester og testing i forbindelse med idriftsettelse av anlegget.

Goodtech har sammen med MSH vist at lokale bedrifter har kompetanse og konkurransekraft nok til å vinne frem i sterk konkurranse med internasjonale aktører. Innkjøpssjef Lennart Wedel-Jarlsberg i Nexans bekrefter dette:

- Vi har samarbeidet med både Goodtech og MSH i lang tid, og har meget god erfaring med selskapene. Kvalitet og kompetanse er viktig når vi automatiserer og effektiviserer driften vår, og Goodtech og MSH leverte sitt tilbud i tråd med våre krav og forventninger.

Også konsernsjef Margrethe Hauge i Goodtech er fornøyd:

- Dette er et prosjekt der Goodtechs tverrfaglige kompetanse blir en svært viktig del av MSHs leveranse til Nexans. Prosjektet bekrefter også vårt gode og langvarige samarbeid med sluttkunden Nexans, og vi ser frem til jobben sammen med MSH i et spennende prosjekt.

Margrethe Hauge, konsernsjef Goodtech ASA
tlf. +47 95 79 69 20