Goodtech etablerer eget område for forretningsutvikling og satser på videre vekst

Goodtech har de siste årene vært gjennom en strategisk re-posisjonering, og konsernet har nå fokusert sin aktivitet innen kjerneområdene automatisering, robotisering og digitalisering av nordisk industri. Parallelt har konsernet vokst raskt i et marked hvor data-dreven optimalisering av industrien står sentralt.

De siste årene har Goodtech investert i ressursoptimalisering, digital modenhet og -potensiale, cybersikkerhet, og innsikt i industriselskapenes drift og OT-systeminfrastruktur. Selskapet inviteres stadig tidligere inn i prosjektenes tidlige fase og har dermed fått muligheten til å drive frem noen av Nordens mest moderne produksjonsanlegg.

I tråd med Goodtech sin strategiske målsetning om å skape industriens vinnere gjennom teknologidrevet transformasjon, har Goodtech ansatt Stefano Bardellotto (39) som Direktør for forretningsutvikling.

«Stefano kjenner våre kjerneområder og automasjonsbransjen svært godt. Med kombinasjonen kybernetikk og MBA, samt bakgrunn både fra både industriselskaper og corporate finance, har han den perfekte bakgrunnen for å lede an i vår vekstambisjon», kommenterer Margrethe Hauge, konsernsjef i Goodtech.

Stefano Bardellotto kommer fra rollen som Partner i meglerhuset Oslo Finans, og har tidligere hatt roller som Director M&A i meglerhuset Infima, samt operative roller innenfor prosjektledelse og engineering i Aker Solutions, Kværner og Endres+Hauser. Stefano hadde sin første dag i Goodtech 02.05.2023, og trer inn i rollen som Director Business Development som innlemmes i konsernets ledergruppe.

Margrethe Hauge, CEO Goodtech ASA
Email: Margrethe.hauge@goodtech.no

Øyvind Osjord, CFO Goodtech ASA
Email: oyvind.osjord@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 500 millioner og har omkring 300 medarbeidere i Norge og Sverige.