Goodtech fortsetter veksten

Goodtech fortsetter veksten

Goodtech presenterte i dag resultatene for Q3 2023, og viser til 83% økning i EBITDA mot samme kvartal i 2022. Omsetningen vokste med 91% og ordreboken med 71% i samme periode.

Goodtech fortsetter vekstreisen, og viste til betydelig vekst både i omsetning og EBITDA i kvartalet. Goodtech rapporterer om sterke 215,2 MNOK omsetning og 7,7 MNOK EBITDA tross engangskostnader i perioden.

I kvartalet rapporterte Goodtech om oppkjøpet av Skala Flytende, som styrker konsernets markedsposisjon innen digital transformasjon i næringsmiddelindustrien. Enheten integreres i Goodtech sin rapportering fra 01.10.2023 og omfatter 24 ingeniører spredt over kontorer i Trondheim, Oslo og Rogaland. Konsernet tar samtidig over Software-as-a-Service (SaaS)-løsningen LT Line som er operativ på 18 av TINE sine meierier. Forretningsenheten har historisk levert en årlig omsetning på omkring 100 MNOK, hvorav vel 5 MNOK i årlig gjentakende inntekter (ARR).

I kvartalet rapporterte konsernet om utvidelse av den store kontrakten med Aker Solutions, hvor Goodtech bidrar til å øke lønnsomheten i produksjonen på Aker Verdal. I tillegg rapporterte Goodtech om et nytt prosjekt med Inmotion Technologies, som etablerer ny fabrikk med automatiserte produksjonslinjer utenfor Stockholm. Begge prosjektene er i tråd med konsernets strategi der Goodtech tar større ansvar for totalleveransen av digital transformasjon hos kunden. Vareandel i % av omsetning økte dermed fra 27% i Q3 2022 til 51% i Q3 2023.

«Goodtech leder an i å digitalisere industrien gjennom store og viktige transformasjonsprosjekter. Det gleder meg at vi nå også får vist hvordan våre løsninger og kompetanse bidrar til å øke industriens konkurransekraft. Sammen med kundene våre skaper vi løsninger som gjør nordisk industri konkurranseledende både på lønnsomhet, bærekraft og sikkerhet», kommenterer konsernsjef Margrethe Hauge.

Delårsrapport og presentasjon for Q3 2023 er vedlagt. Se også Goodtechs konsernsjef Margrethe Hauge og CFO Øyvind Osjord presentere selskapets resultater for Q3 2023 via webcast - https://youtu.be/09LmY_88ppQ

Spørsmål til denne pressemeldingen? Kontakt:

CEO, Goodtech ASA
E-post: margrethe.hauge@goodtech.no

CFO, Goodtech ASA
E-post: oyvind.osjord@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 500 millioner og har omkring 300 medarbeidere i Norge og Sverige.