Goodtech har gjennomført avtale om kjøp av Avanti Engineering AS

Goodtech har gjennomført avtale om kjøp av Avanti Engineering AS

Som annonsert i børsmelding 31. august 2021 har Goodtech ASA ("Goodtech") inngått avtale om kjøp av 100% av aksjene i Avanti Engineering AS ("Avanti"), en ledende aktør innen automasjon, maskinsyn og robotisering.

Goodtech har i dag gjennomført kjøpet av Avanti i tråd med den tidligere annonserte avtalen.

"Vi er veldig glade for at Avanti blir en del av Goodtech. Med Avanti på laget styrker vi vår kompetanse og posisjon innen automatisering, digitalisering og robotisering," sier Margrethe Hauge, konsernsjef i Goodtech.

Ved transaksjonen vil Avanti og Goodtech samlet bli en enda sterkere teknologileverandør med økt ingeniørkapasitet, og styrket leveranser inn mot havbruksnæringen samt prosessindustrien i Nord-Norge. Endelig kjøpesum var NOK 15 780 000, i tillegg til 333 333 aksjer i Selskapet til en kurs på NOK 9,48 per aksje. Kjøpesummen gjøres opp med tilgjengelige midler og emisjon av nye aksjer ved motregning av selgerkreditt utstedt ved avtaleinngåelse.

I forbindelse med gjennomføringen har styret i dag vedtatt en kapitalforhøyelse ved utstedelse av 333 333 nye aksjer, til kurs NOK 9,48 per aksje. Styrets vedtak er truffet i henhold til fullmakt tildelt av den ordinære generalforsamlingen i selskapet avholdt 28. april 2021. De nye aksjene vil noteres og være omsettelige på Oslo Børs fra registrering av kapitalforhøyelsen i Foretaksregisteret, som er forventet rundt 6. september 2021.

Etter registrering av kapitalforhøyelsen for de nye aksjene i Foretaksregisteret vil selskapet ha en aksjekapital på NOK 54 752 290 fordelt på 27 376 145 aksjer, hver med pålydende verdi NOK 2. Hver aksje i selskapet representerer én stemme på selskapets generalforsamling.

Advokatfirmaet Selmer AS er engasjert som Selskapets juridiske og finansielle rådgiver.

Kontaktinformasjon:

Margrethe Hauge, CEO
E-post: margrethe.hauge@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 500 millioner og har i underkant av 300 medarbeidere i Norge, Sverige og på Åland.