Goodtech har inngått rammeavtale med Statoil

Statoil Petroleum AS har tildelt Goodtech Project & Services AS en rammeavtale for "Operations, maintenance, modifications and upgrades (OMMU) av Safety and Automation System (SAS)". Avtalen kan brukes på alle Statoil sine installasjoner nasjonalt og internasjonalt, og har en varighet på 5 år med opsjon på 2x2 år.

- Dette vil gi oss gode muligheter for ekspansjon innenfor offshoreleveranser, sier Trygve Jetmundsen, direktør for Goodtech Projects & Services i Vest-Norge. - Avtalen er en stor seier for oss og for det langsiktige arbeidet vi har lagt ned i forbedringsprosesser i tekniske konsepter, arbeidsprosesser og kvalitet.

Goodtech Projects & Services AS leverer skreddersydde automatiseringsløsninger etter kundenes krav og behov. Avtalen som nå er inngått gir selskapet tilgang til et stort modifikasjonsmarked i Statoil som til nå har vært forbeholdt de store systemleverandørene.

- Goodtech blir en av flere tredjeparts leverandører som kan levere produkter og tjenester til flere forskjellige systemplattformer. Dette gir Statoil muligheten til å velge de beste leverandørene, delvis uavhengig av systemleverandørene, sier Jetmundsen.

Goodtech Projects & Services AS har siden 2004 hatt rammekontrakt med Statoil innen industrielle IT-løsninger for understøttelse av integrerte operasjoner. Med denne avtalen i tillegg, vil samarbeidet bli ytterligere forsterket.

- Vi takker for tilliten og skal overbevise Statoil om at valget er riktig. Vi ser frem til å levere prosjekter og tjenester, og skal vise oss tilliten verdig, avslutter Jetmundsen.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Trygve Jetmundsen, direktør i Goodtech Projects & Services AS, divisjon Vest-Norge,
tlf. + 47 408 31 095, E-post:
trygve.jetmundsen@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca NOK 2 milliarder og har over 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.