Goodtech selger Goodtech Solutions Manufacturing AB til BE Group

Goodtech selger Goodtech Solutions Manufacturing AB til BE Group

Goodtech har i dag signert en avtale med det svenske konsernet BE Group om salg av 100% av aksjene i Goodtech Solutions Manufacturing AB.

Goodtech Solutions Manufacturing AB er et CNC-maskineringsverksted i Arvika i Sverige, med en årlig omsetning på omkring 20 MSEK. Selskapet har 15 ansatte og salget innebærer overtakelse av maskiner, eiendom og annet utstyr i Arvika, med planlagt overtakelse 1. september 2022.

«Kjøpet av Goodtech Solutions Manufacturing AB styrker BE Group sitt tilbud innenfor CNC-behandling i Sverige og tilfører ytterliggere kompetanse innenfor området – samt økt produksjonskapasitet», forklarer Peter Andersson, CEO i BE Group AB.

Konsernsjef Margrethe Hauge i Goodtech ASA er også fornøyd:

«Vår aktivitet i Arvika har liten synergi med resten av Goodtech og denne transaksjonen er et naturlig steg videre i Goodtech sin strategiske handlingsplan, der vi fokuserer virksomheten innen robotikk, automasjon og digitalisering. Vi har samarbeidet med BE Group over mange år og mener at våre ansatte i Arvika får en spennende ny eier som de kjenner godt og som satser stort innen stål-bearbeidelse og maskinering.»

I Goodtech vil vi med dette gratulere BE Group med kjøpet, og ønske våre kollegaer og medarbeidere lykke til sammen med en spennende ny eier og partner.

For spørsmål, kontakt:

Margrethe Hauge, CEO Goodtech ASA
Email: Margrethe.hauge@goodtech.no

Øyvind Osjord, CFO Goodtech ASA
Email: oyvind.osjord@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 500 millioner og har ca 300 medarbeidere i Norge, Sverige og på Åland.