Nytt styre i Goodtech Intressenter AB

Prosessen med å forme den svenske virksomheten (Goodtech Projects & Services AB) til en selvstendig enhet i Goodtech-konsernet fortsetter. I et konstituerende styremøte den 8. januar fastsatte eierselskapet, Goodtech Intressenter AB, et nytt styre og fremtidig strategisk plattform og retning for virksomheten de kommende årene.

Det nye styret i Goodtech Intressenter AB består av en styreformann, fire styremedlemmer, to ansatterepresentanter og Goodtech ASAs konsernsjef (styremedlem uten stemmerett). Rolf Tannergård er valgt til ny styreformann.

Tannergård er utdannet ingeniør (f. 1948) og har erfaring fra en rekke ledende stillinger innen svensk elektroindustri. 1993 startet han selskapet El & Industrimontage Svenska AB, der han opp gjennom årene var både administrerende direktør og arbeidende styreformann frem til at selskapet ble slått sammen med Goodtech-konsernet høsten 2010.

- Det er inspirerende å få lede det nye styret og igjen få arbeide mer aktivt og med stort fokus på virksomheten, sier nyvalgt styreformann Rolf Tannergård. Mitt oppdrag blir først og fremst å støtte organisasjonens ledelse strategisk, i forretningsutvikling, strategisk viktige forretninger, kunderelasjoner og rekruttering.

Kjernevirksomhet og satsningsområde

Det nye styret har identifisert prioriterte vekst- og investeringsområder. Virksomheten vil i løpet av første halvår 2015 splittet opp i tre selskaper; Entreprenad, Power og Infra.

- Gjennom å etablere de tre hovedvirksomhetene som egne selskaper skaper vi en flat organisasjon med et tydelig lederskap og delegering av ansvar lenger ut i organisasjonen, sier Magnus Falkman, fungerende administrerende direktør. Målsetningen er å forenkle håndteringen av økonomi og oppfølging av prosjekter, samt å frigi mer tid til kundepleie og markedsføringsaktiviteter.

Kraftvirksomheten, Power, er fremdeles et prioritert vekst- og investeringsområde.

- Et godt eksempel er oppkjøpet av PowerControl høsten 2014. Vi har lyktes med å knytte til oss Jan Hintze - divisjonssjef i Siemens AB, Hans Engberg – salgsansvarlig i Siemens Energy og Jonas Andersson – salgsingeniør i Siemens Energy. En sterk trio som får en viktig rolle i kraftsatsningen og vår målsetning om å ta ytterligere markedsandeler, forklarer en forventningsfull Rolf Tannergård.

Rolf avslutter med å fortelle at Jan Hintze går inn som administrerende direktør i Power-selskapet når han tiltrer til våren og at Stefan Helmvall, som i dag er divisjonssjef for kraftvirksomheten, blir hans høyre hånd som viseadministrerende direktør.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Rolf Tannergård, styreformann Goodtech Intressenter AB, tlf. +46 70 665 46 15

Magnus Falkman, fungerende adm.direktør/konsernsjef Goodtech Intressenter AB,
tlf. +46 70 675 81 00

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca NOK 2,4 milliarder og har ca. 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.