Resultat for 4. kvartal 2017

• Fortsatt uforutsette kostnadsøkninger i historisk inngåtte prosjekter
  • Positiv underliggende drift etter innførte forbedringstiltak
  • Sterk kontantstrøm fra drift i kvartalet.
  • Viktige kontrakter vunnet i perioden og etter periodeslutt.

Driftsinntektene i 4. kvartal ble NOK 216,4 mill. mot NOK 167,2 mill. i samme periode i fjor (+29,4%). Driftsinntektene for året ble NOK 688,7 mill. mot NOK 704,2 mill. i samme periode i fjor (-2,2%).

EBITDA for 4. kvartal ble NOK -8,6 mill. (-4,0% margin) sammenlignet med NOK -5,3 mill. (-3,2% margin) i samme periode i fjor.

EBITDA for året ble NOK 3,0 mill. (0,4% margin) sammenlignet med NOK -12,9 mill. (-1,8% margin) i samme periode i fjor.

Delårsrapport for 4. kvartal 2017 er vedlagt.

Eric Staurset, konsernsjef Goodtech ASA, tlf +47 98 28 11 42, E-post: eric.staurset@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 700 millioner og har ca. 350 medarbeidere i Norge, Sverige og på Åland.

Goodtech er en av Nordens ledende systemintegratorer med dyktige ingeniører og fagspesialister som med sin erfaring og kompetanse bidrar til å effektivisere industrien – hver dag! Vårt samlede kompetansespekter lever opp til ambisjonen om å digitalisere industrien og bedre våre kunders konkurransekraft gjennom å kombinere vår prosess- og løsningskompetanse med ny software, teknologi og optimeringskompetanse.