Goodyear avslører verdens første strømproduserende konseptdekk i Genève 2015.

Goodyear avslører verdens første strømproduserende konseptdekk i Genève 2015.

Genève i Sveits, 3. mars 2015 – Goodyear viser frem sitt nyeste dekkonsept på årets internasjonale bilmessen i Genève – et futuristisk dekk som kan produsere sin egen strøm. Ideen kommer fra ingeniørene på Goodyears Innovation Center, og vi kaller ganske enkelt «BH03», som var dekkets utviklingskode. Dekket kan transformere deformeringen som genereres under kjøring, til elektrisk energi. Etter hvert som interessen for elektriske biler vokser på det globale markedet, forventes denne typen nyvinninger å spille en rolle i de pågående diskusjonene om fremtidens mobilitet. Dekket er en rent konseptuell utvikling, og er utviklet som en del av selskapets nyskapende tankeprosess. Det er ingen planer om å slippe dette dekket ut på markedet.

Om GoodyearGoodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. De har cirka 67 000 ansatte og produserer sine produkter på 50 anlegg i 22 land over hele verden. De to fornyelsessentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear og deres produkter, kan du gå til www.goodyear.com http://www.goodyear.eu

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.