Goodyear Wrangler Duratrac RT lanseres i Europa

Goodyear Wrangler Duratrac RT lanseres i Europa

Premium 50/50 vei-/terrengdekk oppfyller behovene for moderne terrengkjørere

Goodyear Wrangler Duratrac RT er Goodyears Premium 4x4-produkt som gir et betydelig skritt fremover i teknologi og kjøreegenskaper sammenlignet med forgjengeren, Goodyear Wrangler Duratrac. Dekket, som allerede er tilgjengelig på mange krevende markeder rundt om i verden, lanseres nå i Europa med flere dimensjoner i 4. kvartal 2023.

Dette nyeste dekket i Goodyears 4x4-sortiment er et Premium 50/50 vei-/terrengdekk som oppfyller behovene for moderne terrengkjørere. Det røffe utseendet, robustheten og den behagelige håndteringen gjør at det passer utmerket på dagens generasjon av terrengkjøretøyer.

Goodyear Wrangler Duratrac RT leverer ikke bare fantastiske kjøreegenskaper i terrenget, men også jevn og stille kjøring på vei.

Wrangler-navnet kan spores helt tilbake til 1976. «RT» står for «rough terrain» for å markere produktets fantastiske egenskaper i vanskelig terreng. «RT» ble brukt på det aller første Wrangler-dekket da serien først ble lansert for montering på spesialiserte 4x4-kjøretøyer, og har vært et symbol for gode terrengegenskaper helt siden da.

Goodyear Wrangler Duratrac RT er utviklet for de vanskeligste terrengtypene og er som skapt for eventyr. Det historiske Wrangler-navnet er synonymt med holdbarhet og ytelse. I Europa forventes SUV-segmentet å vokse med 5,5 % fra år til år de neste dem årene1. Segmentet domineres av Premium- og verdimerker, som utgjør 96 % av markedet for SUV-terrengsommerdekk2.

Kundene ber i stadig høyere grad om 4x4-dekk med utmerkede egenskaper både på vei og i terreng. En Goodyear-undersøkelse3 viste at 95 % av kundene ønsker produkter som er holdbare, fulgt opp av kjørekomfort og kjørelengde på de neste plassene.

Reis ut og utforsk verden med Goodyears terrengteknologi

Goodyear Wrangler Duratrac RT er fullt av den nyeste terrengteknologien som gir sjåførene utmerket kontroll, veigrep og trygghet4. Goodyears Tri-Shield-teknologi bruker forsterkede materialer for å styrke påliteligheten og motstanden mot gjennomtrenging. Den trelags strukturen tilfører betydelig styrke og riftmotstand sammenlignet med en tradisjonell tolagskonstruksjon, ideell for navigering i vanskelig terreng.

DuraEdge-teknologien gir sjåføren grep også i skråninger i sideretning. Den forbedrede mønsterdesignen går utenfor sideveggen for å gi bedre beskyttelse mot stein og et mer aggressivt utseende på dekkets skulder.

Videre fungerer Goodyears Optimized Tread Pattern suverent under tøffe forhold samtidig som det gir utmerkede allround-egenskaper og komfort på veien.

Laurent Colantonio, Goodyear Senior Director Technology Consumer Tires EMEA, forklarer det nye produktet slik: «Goodyears neste generasjon av terrengdekk har kommet, med et skritt fremover på alle områder, spesielt kjøreegenskaper, holdbarhet og estetikk. Wrangler Duratrac RT er et produkt som er skreddersydd for å oppfylle behovene for terrengentusiaster, en voksende interesse på det europeiske markedet. Dekkets eksepsjonelle egenskaper innen holdbarhet, trekkraft og muligheten til å håndtere krevende terreng på en perfekt måte, representerer Goodyears forskningstrang.»

Goodyear vil fortsette å rulle ut Wrangler Duratrac RT-dimensjoner gjennom 4. kvartal 2023 for felgdimensjoner fra 15 til 19 tommer. Totalt 15 dimensjoner vil bli levert.

______________________________

1. CAGR = 2022–2027
  2. Europa (ikke inkludert Tyrkia og Russland). Land: Alle. Varemerkegruppe: Alle. Segment: Alle. Segmentgruppe: Forbruker. Semester: Alle fra 2015 til 2022.
  3. IPSOS Goodyear Shopper Research 2021
  4. Goodyear minner om å kjøre trygt og følge gjeldende regler.

Goodyear Wrangler Duratrac RT er tilgjengelig ettermarkedsdekk for avbildede Ford Raptor.

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 74 000 ansatte og produserer sine produkter på 57 anlegg i 23 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.