Nye Porsche 911 utstyres med prisbelønte Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2-dekk

Nye Porsche 911 utstyres med prisbelønte Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2-dekk

Goodyear leverer 19-tommers dekk til den nyeste modellen 911 Carrera 2

Porsche har valgt Goodyears prisbelønte dekk Eagle F1 Asymmetric 2 til 19-tommersfelgene på Porsche 911 Carrera 2. Det betyr at en av verdens ledende sportsbiler vil være utstyrt med Goodyear-dekkene 235/40 ZR 19 (foran) og 285/35 ZR 19 (bak) når den leveres til kunden. Goodyears Eagle F1 Asymmetric 2 fikk nylig toppoeng av det britiske magasinet Auto Express .

Valg av dekk er ekstremt viktig på biler som Porsche 911. Bilen har motoren bak, noe som gir utmerket veigrep, men dette krever at bakdekkene kan overføre 350 hestekrefter til asfalten for å utnytte bilens egenskaper fullt ut. De anerkjente gode egenskapene og kvaliteten i Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 vil oppfylle dette behovet.

Lavere CO2-utslipp og bedre bremseegenskaper

Den nye Porsche 911 Carrera 2 er ikke bare bygd for fart og kjøreegenskaper, den er også utformet for å oppfylle de stadig strengere kravene til lave CO2-utslipp. Goodyears FuelSaving-teknologi, som er integrert i Eagle F1 Asymmetric 2, viderefører reduksjonen av CO2-utslippene. Teknologien drives av lavere dekkvekt og en ny silikakvalitet ytterst på overflaten som bidrar til redusert varmegenerering og dermed lavere rullemotstand.

Den siste ActiveBraking-teknologien benyttes også i Eagle F1 Asymmetric 2-dekket. Med vår innovative 3-dimensjonale blokkdesign i slitebanen blir dekkets kontaktflate mot veien større når du bremser.

“Kontrollen og bremseegenskapene med Eagle F1 Asymmetric 2, demonstrert både i magasiner og andre viktige tester, er en kritisk faktor for krevende sjåfører med sportsbiler som Porsche 911. Vår ActiveBraking-teknologi gir økt veikontakt under bremsing og dermed betydelig kortere bremselengde på både vått og tørt underlag ”, sier Eduardo Garrido, markedsføringssjef hos Goodyear.

Ros i stor magasintest

Det velrennomerte tyske magasinet Auto Zeitung testet en rekke dekk av svært høy kvalitet, og mente at Goodyears dekk var "svært anbefalelsesverdig". Magasintesterne kommenterte at det nye Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 var "sterkt på bremsing og sikkert i alle situasjoner".

De imponerende Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2-dekkene viste fordelene ved den unike, revolusjonerende ActiveBraking-teknologien gjennom å vinne bremselengdetesten – med en stopplengde på 33,6 m ved 100 km/t på tørt underlag . Dette var hele 3,5 meter kortere enn det dårligste konkurrentdekket som ble testet. Det tilsvarer lengden på en vanlig bybil. Bilen med det dårligste dekket i denne testen ville hatt en fart på 30 km/t på punktet der bilen med Goodyears dekk stoppet.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter.  Goodyear har omtrent 70,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 60 anlegg i 25 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.