Gå videre til innhold
Volkswagen ID.3 innleder en ny æra innen elektrisk mobilitet, utstyrt med Goodyear-dekk

Pressemelding -

Goodyear har godkjente sommer- og vinterdekk for ID.3 i 18-, 19- og 20-tommers felgstørrelse.

Volkswagen har lansert sin nye ID.3, den tyske produsentens første bil utviklet utelukkende for elektrisk mobilitet. Med Volkswagens egne ord er dette en bil som utgjør «begynnelsen på en ny æra, preget av elektrisk mobilitet». ID.3 er basert på den modulære MEB-plattformen, som er Volkswagen-gruppens nye 100 % elektriske plattform, og som vil resultere i andre modeller i nær fremtid.

«Vi er veldig stolte over at Volkswagen har valgt å utstyre denne banebrytende modellen med dekk fra Goodyear», sier Hans Vrijsen, Managing Director OE hos Goodyear EMEA. «Goodyear fokuserer på å utvikle produkter som leverer den ytelsen elektriske kjøretøyer krever. Vi samarbeider med alle større originalutstyrsprodusenter innen elektrisk og hybrid mobilitet, og vår utvikling av originaldekk i Europa er med tanke på elbiler og hybrider.

Den nye Volkswagen ID.3, som nå er på vei ut til kunder over hele Europa, vil bli levert med Goodyear EfficientGrip Performance-dekk i dimensjonene 215/55 R18, 215/50 R19 og 215/45 R20. I tillegg til kommer de europeiske vinterdekkene UltraGrip Performance og UltraGrip Performance+ i dimensjonene 215/55 R18 og 215/50 R19. Nordiske vinterdekk med eller uten pigg til VW ID.3 vil etter planen bli lansert neste år.

Dekkene som er montert på Volkswagen ID.3, oppfyller de høye kravene til det berømte varemerket, takket være de avanserte egenskapene som passer perfekt for elektrisk mobilitet.

TEKNISKE SPESIFIKASJONER:

Goodyears EfficientGrip Performance er ledende innen HP-segmentet. Det kjennetegnes av lang kjørelengde og utmerkede bremseegenskaper både på tørt og vått underlag.

En rekke nyskapende funksjoner gir dekket disse unike egenskapene. Den høye elastisiteten og fleksibiliteten i slitebanen bidrar til å redusere slitasje. Lavere stivhet i gummiblandingen gjør det mulig for blokkene å bøyes, noe som sammen med et større antall kanter bidrar til å drenere bort vann på vått føre. Større slitebaneblokker øker stivheten for bedre svingegenskaper, noe som gir større stabilitet ved nødmanøvrering.

Den europeiske vinterdekkserien UltraGrip Performance gir bedre bremseegenskaper og veigrep for sjåfører som er ute etter utmerkede vinteregenskaper på europeiske vinterveier. Denne serien ble utviklet for high-performance biler for å bidra til å forbedre egenskapene på vått, tørt, isete eller snødekket underlag. Dette gjøres ved hjelp av to viktige teknologier.

Traction Protect-teknologi som omfatter en ny harpiks som forbedrer dekkets evne til å deformeres og så gå tilbake til sin opprinnelige form. Dette gjør det mulig å forbedre bremsekraften, noe som gir bedre grep. Winter Grip-teknologien inneholder en ny blanding av materialer som gir bedre gummielastisitet ved lave temperaturer, noe som gir bedre grep på snø og is.

I tillegg er dekkene som er montert på Volkswagen ID.3 utstyrt med SealTech, en forseglingsteknologi som er Goodyears nyeste løsning for utvidet mobilitet. SealTech forsegler punkteringer på opptil 5 mm i diameter i slitebanen på dekket og gir utmerkede og balanserte kjøreegenskaper.

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 62 000 ansatte og produserer sine produkter på 46 anlegg i 21 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.