Red Dot-prisen for overlegen design fra Gorenje

Gorenjes designerteam lyttet til brukernes tilbakemeldinger da de designet de siste vaskemaskinene og tørketromlene som imponerte juryen bak Red Dot-prisen.

WaveActive-vaskemaskinenes og -tørketromlenes vinnerkombinasjon av intern og ekstern produktdesign og en førsteklasses intuitiv brukeropplevelse lever opp til Gorenje-merkets løfte om et enklere liv. Dette reflekteres i en serie vaskefunksjoner, slik som de automatiske vaskeprogrammene med ioner (AutoWash), funksjonen som foreslår den optimale mengden vaskemiddel (DoseAid) og den imponerende effektive og friske tørkeeffekten med ioner som penetrerer stoffene for å eliminere allergener (IonTech). Dampen som tilføres på slutten av tørkeprosessen gjør klærne enda friskere og mindre krøllete på en naturlig måte (SteamTech). Én enkel berøring av det intuitive brukergrensesnittet på vaskemaskinen eller tørketrommelen er nok for å velge det optimale programmet.

Hovedfunksjonen i Gorenjes nye apparater er derimot trommelens innovative og unike bølgedesign, som gir skånsom og effektiv vask og tørk av selv de mest delikate klærne. Det teknologiske hjertet i Gorenje WaveActive-apparatene er den energieffektive og regulerbare motoren i vaskemaskinene og varmepumpen i tørketromlene, som – i kombinasjon med det forbedrede og mer stabile chassiset – gjør apparatene stillere og stødigere i bruk.

• red dot
  • waveactive

I 1976 ble det danske datterselskapet -med hovedkontor i København, lansert. Siden den gangen har Gorenje Group Nordic vokst til et multinasjonalt selskap med ansvar for alle de nordiske og baltiske landene. Gorenje tilbyr hvitevarer fra følgende 3 merker: Gorenje, Asko og Upo. Gjennom en bred, høyt kvalifisert distribusjon i åtte land tar Gorenje Group Nordic sikte på å tilby et bredt spekter av tjenester og innovative, designbevisste produkter i alle prisklasser, for sikrer våre kunder enkle løsninger uansett smak og behov.