GROHE utdanner unge i utsatte områder til å bli rørleggere

GROHE utdanner unge i utsatte områder til å bli rørleggere

I Manila i desember fikk 43 elever tildelt et internasjonalt og anerkjent VVS-sertifikat etter å ha gjennomført sanitærleverandøren GROHE sitt treningskurs Dual Tech. GROHE og den ideelle organisasjonen Don Bosco Mondo e.V. tilbyr utdanningstilbudet for å sikre jobbmuligheter for de unge. De siste 10 årene har bedriftene samarbeidet for å utdanne unge i alderen 17 til 25 år til å bli VVS-eksperter – ikke bare på Filippinene, men også i Mumbai og New Dehli.

Hjelper folk til å hjelpe seg selv

Som en del av GROHEs Dual Tech treningskurs har 1.200 unge blitt utdannet som spesialister på dagens sanitærteknologi. De unge blir sikret gode jobbmuligheter, og imøtekommer etterspørselen etter kvalifiserte spesialister innenfor VVS-bransjen i utsatte områder. Flere lokale opplever mangel på  sanitære fasiliteter, hygienetiltak og helsehjelp, og dermed er elevenes ekspertise spesielt etterspurt. Utdanningen bidrar videre til å forbedre levevilkårene til mange lokale innbyggere.

Prosjektet bidrar på den måten også til FN’s bærekraftsmål fram mot 2030, og spesielt mot mål #6; ”Rent vann og gode sanitærforhold”. Målet er å sikre en bærekraftig vannforvaltning og at alle har tilgang til rent vann og gode sanitærforhold. Les mer om bærekraftsmålene her.

Bærekraft gjennom sosialt ansvar

GROHE har en 360 graders tilnærming til bærekraft som involverer deres ansatte, leverandører, kunder, prosesser, produkter og deres sosiale ansvar med like stor vekt. Målet er ikke kun å utvikle miljøbesparende produkter som gir forbrukerne mulighet til å leve et mer bærekraftig liv, men også å involvere seg i diverse prosjekter slik som GROHE Dual Tech treningsprogrammet. Prosjektet ble lansert i India i 2009, som den første av sitt slag i landet, av blant annet GROHEs HR-direktør Michael Mager og Don Bosco Mondo.

Se GROHEs seneste brosjyre om bærekraftige løsninger for mer informasjon om deres samfunnrettede arbeid.

Om GROHE Norden

GROHE Norden har hovedkontor i København (Danmark) og lokale salgskontorer i Oslo (Norge), Stockholm (Sverige) og Helsinki (Finland).

GROHE er verdens ledende leverandør av komplette baderomsløsninger og kjøkkensystemer og en global merkevare med over 6.000 ansatte og et hovedkontor i Tyskland med 2.400 ansatte. GROHE har vært en del av LIXIL Group Corporation siden 2014. Som en internasjonal merkevare forplikter GROHE seg til sine merkeverdier; teknologi, kvalitet, design og bærekraft. Alle disse illustrerer GROHE’s løfte om å skape eksepsjonelle opplevelser og levere “Pure Freude en Wasser”. GROHE har vært opptatt av å utvikle nye produktkategorier helt fra starten. Dette inkluderer vannsystemene GROHE Blue og Red og vannsikkerhetssystemet GROHE Sense, som har vært en innovativ komponent i markedsutviklingen innen smarthjem-teknologi. Med innovasjons-, teknologi- og designaktiviteter forankret i Tyskland, bærer GROHE’s produkter kvalitetsmerket “Made in Germany” hvilket styrker kundenes tillit til merkevaren. I løpet av de siste ti årene alene har GROHE vunnet mer enn 300 design- og innovasjonspriser samt flere topprangeringer i Tysklands ‘Sustainability Award. GROHE ble også kåret blant de topp 50 bedriftene som er med på å «forandre verden» i det annerkjente Fortune®-magasinet.

LIXIL produserer innovative sanitær- og byggevareprodukter som løser ekte hverdagsproblemer og sørger for at alle kan få et bedre hjem, uansett hvor. Med utgangspunkt i vår japanske arv skaper vi verdensledende teknologi og innovative produkter av høy kvalitet som forbedrer hjemmene våres. Det som skiller LIXIL ut fra andre, er på måten dette gjøres på; igjennom gjennomtenkt design, en gründerånd, en dedikasjon til å forbedre tilgjengeligheten for alle og en ansvarlig forretningsvekst. Vår strategi blir til en virkelighet med hjelp av våre bransjeledende merkevarer, inkludert INAX, GROHE, American Standard og TOSTEM. Med rundt 75 000 kolleger som jobber i mer enn 150 land er stolte av å lage produkter som berører mer enn en milliard menneskers liv hver dag. Lær mer på www.lixil.com

GROHE Norge

Engebrets Vei 3 • 0275 Oslo • Telefon: +47 22 07 20 70 • www.grohe.no

Marie Kolbu

Pressekontakt Leader, Marketing LIXIL EMENA +47 976 44 557

Pressekontakt PR & Communications Manager, Nordics Medier og presse relateret +46708635420

GROHE Norge

GROHE er en av verdens ledende merkevarer innenfor komplette baderomsløsninger og kjøkkensystemer. For å kunne tilby «Pure Freude an Wasser» er hvert produkt fra GROHE basert på de fire kjerneverdiene kvalitet, teknologi, design og bærekraft. GROHE har som mål om å skape livsforbedrende, intelligente og bærekraftige løsninger som tilføyer merverdi for kunden. Med design- og utviklingsavdelingene godt forankret i Tyskland, kan GROHE sine produkter bære kvalitetsstempelet "Made in Germany", som ytterligere styrker kundenes tillit til merkevaren. Siden april 2020 har merkevaren hatt en CO2-nøytral produksjon over hele verden. GROHE har selv også satt seg et mål om å bruke plastfri produktemballasje innen 2021.

I løpet av de siste ti årene har GROHE vunnet mer enn 460 design- og innovasjonspriser, i tillegg til flere topprangeringer som «Tysklands mest bærekraftige større selskap». GROHE var den første leverandøren i VVS-bransjen til å vinne CSR-prisen som gis ut av den tyske regjeringen, og har blitt omtalt som en av "topp 50 bedrifter som endrer verden" av det anerkjente Fortune® magasinet.

Engebrets Vei 3