Nye smarte baderomsløsninger i fire farger

Nye smarte baderomsløsninger i fire farger

Vi ser i dag en retrotrend i interiør - og designbransjen, både i valg av farger og form. Bad som vanligvis innredes i sort og hvitt får ofte nytt liv med sterke farger, først og fremst i form av assessorer. Gustavsberg har tatt steget lengre og samarbeidet med formgiver Jon Eliason og sammen har de kommet frem til en ny baderomskolleksjon i fargene sort, oransje, petroleums blått og hvitt.

Gjennom Gustavsberg Logic serie, hvor armaturer, badekarfronter og møbelfronter vil finnes i farger som; Crazy Orange, Moody Blue, Sinful Black og Pefect White,bringer man farge inn i baderommet.
Her kan man med enkle grep endre identiteten på sitt baderom ved f.eks å endre fargen på blandebatteriets spak og eventuelt matche dette med tilbehør i samme farger
Det handler om å gjøre badet mer personlig. Den nye Logic serien er Gustavsbergs mest fleksible hittil. Det er derfor alle skuffefronter og skapdører i Logic-serien fås i ulike farger og kan byttes ut.

Vår nye Logic armaturserie som ble lansert i mars, finnes i Classy Chrome, men
man vil kunne bytte spaker og ratt, etter ønske, i de forskjellige temperamentsfargene. Logic blandebatterier har alle Gustavsbergs patenterte vann- og energibesparende funksjoner, og den fargede spaken har en selvreparerende overflatebehandling som også er antibakteriell, noe som er veldig praktisk for bl a barnefamilier.

- Inspirasjonen til kolleksjonen fikk jeg faktisk da jeg leste om Darwins reiser. Darwin reiste fra øy til øy og fant samme fugleart overalt, men i ulike farger. Fuglearten hadde tilpasset seg etter det miljøet som var på øya den befant seg på, og på samme måte vil Gustavsberg at forbrukerne skulle kunne tilpasse baderommet etter sin stil og favorittfarge. Det er noe vi kan tilby med serien Logic, sier Jon Eliason designer.

Antibakterielt, selv-reparende og miljøvennlig blandebatteri

I kolleksjonen inngår blandebatteri for både baderom og kjøkken med flere smarte funksjoner.

Den lakkerte kranens håndtak er antibakteriell og hindrer dermed spredning av virus, bakterier og sopp. Det myke plastmaterialet i kombinasjon med varmtvann er selv-reparerende og skrapemerker forsvinner av seg selv på noen timer, noe som forlenger kranens levetid og holdbarhet. Holdbarheten forlenges også ytterligere av at blandebatteriene i Logic–serien sparer både vann og energi, men helt på forbrukernes egne vilkår.

En komplett Logic-serie består av blandebatterier for baderom og kjøkken, servantskap, kassettskap, sideskap, veggskap, høyskap, servant, klosett og badekarfronter.

For mer informasjon er du vennligst kontakt:

Catherine Granås, Markedskoordinator hos Villeroy & Boch Norge AS

tlf: 67978261

E-post: catherine.granas@gustavsberg.com

Ann-Christine Berg, PR & Communications Manager, Villeroy & Boch Gustavsberg AB

Telefon:  0046 76-135 83 62

E-post: ann-christine.berg@gustavsberg.com

Du kan også søke selv og laste ned bilder i Villeroy & Boch Gustavsbergs bildebank:

Emner

Gustavsberg er en av Skandinavias ledende produsenter av baderomsprodukter, med salg i Skandinavia, Russland, Hviterussland, Ukraina og de baltiske landene med flere eksportmarkeder. Gustavsbergsgruppen har i dag cirka 600 medarbeidere, og omsetningen er cirka 1000 millioner SEK. Gustavsbergsgruppen er et heleid datterselskap av det tyske konsernet Villeroy & Boch AG, og tilhører dermed en av Europas største produsenter av baderomsinnredninger.  www.gustavsberg.no

Pressekontakt Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness +46 70 073 01 44
Christian Mjaaseth

Pressekontakt Country Manager Norway Bath & Wellness

Villeroy & Boch / Gustavsberg

Gustavsberg er en av Skandinavias ledende produsenter av baderomsprodukter. Høye nordiske standarder, tidløs design og smarte løsninger som sparer vann, energi og penger gjør det enkelt å lage et komplett baderom fra Gustavsberg.

Selskapet eies av den tyske gruppen Villeroy & Boch AG, en av Europas største produsenter av baderomsinnredninger. I konsernet inngår også varemerket Vatette, ledende innen installasjonsmaterialer for baderommet. Gustavsbergsgruppen har i dag rundt 400 ansatte og en omsetning på over 1,1 milliarder SEK.

Porselensproduksjon i Gustavsberg startet i 1825. De første baderomsproduktene ble produsert i 1939, og siden den gang har Gustavsberg stått for høy kvalitet, godt design og innovative løsninger. I dag er porselensproduksjon erstattet av montering i Gustavsberg, men fabrikken i Vårgårda produserer fortsatt kraner og har gjort det i over 100 år. I dag er Gustavsberg ledende innen vannsparing og miljømessig arbeid - fra produkt til ferdig installasjon. Les mer på www.gustavsberg.no

Villeroy & Boch / Gustavsberg
Villeroy & Boch AG Hauptverwaltung Saaruferstr.
66693 Mettlach