Vakrere baderom med Jon Eliasson - Gustavsberg lanserer Estetic

Vakrere baderom med Jon Eliasson - Gustavsberg lanserer Estetic

I Gustavsbergs nye Estetic-serie for baderomsporselen kombineres eksklusiv design og smarte løsninger. Mannen bak serien er den kjente designeren Jon Eliasson. Den vanninspirerte estetikken gir serien en følelse av letthet som passer til både små og store baderom. Sanitetsporselenet Estetic lanseres i fargene blankt hvitt, matt hvitt og svart

- Med Estetic ønsket vi å skape produkter med en skandinavisk design som styrker varemerket Gustavsberg for fremtiden. Jon har funnet et formspråk der hver eneste linje er estetisk innbydende. Dette kombineres så med de smarte funksjonene våre for hygiene, sier produktsjef for sanitetsporselen, Charlotta Skoog.

Smart og vakkert

Estetics myke former skaper sjenerøse overflater selv om de ytre målene er små. De rene og myke formene forenkler renholdet og gir god hygiene. Da Jon Eliasson utviklet formspråket, tok han utgangspunkt i den naturlige koblingen til vann, og studerte vannets bevegelse.

- I mine øyne står Gustavsberg for kvalitet, og dette var en bærende tanke under utviklingen av Estetic. Stig Lindberg var en viktig medspiller i dette prosjektet da vi tok frem designen. Han bærer en arv fra Gustavsberg som vi har latt oss inspirere av, sier designer Jon Eliasson.

Hygienisk design

Estetic er utstyrt med Gustavsbergs revolusjonerende spyleteknikk Hygienic Flush. Dette vil si at skålen rengjøres effektivt med en åpen spylekant. Den unike overflatebehandlingen Ceramicplus sørger dessuten for at smuss og vann enkelt renner av uten å feste seg på porselenet.

- Hygienic Flush-teknikken har blitt tatt godt imot på markedet. Med den åpne spylekanten spyles det helt opp til kanten, og man kommer til overalt ved rengjøring, forklarer produktsjef for sanitetsporselen, Charlotta Skoog.

Veggmonterte toaletter blir stadig mer populære, ikke minst fordi de er enkle å holde rene. Også de gulvmonterte toalettene i Estetic-serien er imidlertid designet for å unngå at det samler seg smuss mellom klosettet og sisternen.

Servantene tilbys i to størrelser, og toalettet fås i vegg- eller gulvmontert utførelse. Til våren kompletteres Estetic-serien med et utvalg av blandebatterier.

Estetic 8300 (gulvmontert toalett):Fra kr 6.235,-

Estetic 8330 (veggmontert toalett):Fra kr 5.063,-

Estetic 410350 (servant 50 cm):Fra kr 2.363,-

Estetic 410360 (servant 60 cm):Fra kr 2.475,-

Villeroy & Boch Norge AS er en del av det tyske konsernet Villeroy & Boch AG og tilhører en av Europas største produsenter av baderomsprodukter. I konsernet inngår også varemerket Gustavsberg, som er en av Skandinavias ledende produsenter av baderomsprodukter. Villeroy & Boch har vært en viktig del av den europeiske kulturen og er den ledende europeiske premium merkevaren innen husholdningsporselen, fliser, kjøkken og bad. Les mer på www.gustavsberg.no og www.villeroy-boch.com

Pressekontakt Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness +46 70 073 01 44
Christian Mjaaseth

Pressekontakt Country Manager Norway Bath & Wellness

Villeroy & Boch / Gustavsberg

Gustavsberg er en av Skandinavias ledende produsenter av baderomsprodukter. Høye nordiske standarder, tidløs design og smarte løsninger som sparer vann, energi og penger gjør det enkelt å lage et komplett baderom fra Gustavsberg.

Selskapet eies av den tyske gruppen Villeroy & Boch AG, en av Europas største produsenter av baderomsinnredninger. I konsernet inngår også varemerket Vatette, ledende innen installasjonsmaterialer for baderommet. Gustavsbergsgruppen har i dag rundt 400 ansatte og en omsetning på over 1,1 milliarder SEK.

Porselensproduksjon i Gustavsberg startet i 1825. De første baderomsproduktene ble produsert i 1939, og siden den gang har Gustavsberg stått for høy kvalitet, godt design og innovative løsninger. I dag er porselensproduksjon erstattet av montering i Gustavsberg, men fabrikken i Vårgårda produserer fortsatt kraner og har gjort det i over 100 år. I dag er Gustavsberg ledende innen vannsparing og miljømessig arbeid - fra produkt til ferdig installasjon. Les mer på www.gustavsberg.no

Villeroy & Boch / Gustavsberg
Villeroy & Boch AG Hauptverwaltung Saaruferstr.
66693 Mettlach