Gå videre til innhold
Salix Hem & Beslag har inngått avtale om å kjøpe alle aksjene i Beslag Design AB. Dette oppkjøpet styrker Salix Hem & Beslags posisjon som ledende leverandør i Norden av beslag og interiørdetaljer, der Habo Gruppen AB / Habo Norge AS, Pisla Oy og Dus

Salix Hem & Beslag kjøper Beslag Design AB

Gruppen AB / Habo Norge AS, Pisla Oy og Duschprodukter AB også inngår.

-Vi er veldig glade for å ønske Beslag Design velkommen til vår gruppe. Beslag Design er en veldrevet familiebedrift med en sterk posisjon og et velkjent varemerke som vi har fulgt med interesse de siste årene. Beslag Design har hatt en vellykket vekst og vil legge til rette for utvidelse av salgskanaler, et bredere produktsortiment og optimalisering av prosesser i begge selskapene. Vi ser betydelig potensial for å videreutvikle den vellykkede virksomheten som Beslag Design har bygd opp, og skape en enda sterkere plattform i Salix Hem & Beslag, sier Fredrick Sylva, administrerende direktør for Salix Hem & Beslag.

-Gjennom dette oppkjøpet får vi tilgang til interessante produkter og et ledende varemerke, som vil styrke og supplere vårt eksisterende tilbud på det nordiske markedet. Samtidig er dette et viktig strategisk oppkjøp for den videre ekspansjonen til Salix Hem & Beslag, sier Fredrick Sylva.

Beslag Design, med hovedkontor i Båstad, Sverige, eies av brødrene Bjørn Bergström og Hans Bergstrøm. De har siden 1972 utviklet og markedsført et innovativt sortiment av beslag og interiørdetaljer.

-Vi er stolte over det vi har oppnådd med Beslag Design, og er veldig fornøyde med å ha funnet en langsiktig og profesjonell industriell eier som ønsker å videreutvikle selskapet, sier Bjørn og Hans Bergstrøm.

Overtagelse vil finne sted den 29. februar 2024.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Fredrick Sylva, Administrerende direktør, Salix Hem & Beslag AB
fredrick.sylva@habo.com

Habo Gruppen AB startet sin virksomhet i 1921 og er i dag markedsleder i Norden innen beslag og innredningsdetaljer. Habo Gruppen AB har i dag en omsetning på ca. SEK 615 millioner og har ca. 60 ansatte, hvorav halvparten jobber ved hovedkontoret i Jönköping. Selskapet er godt representert i Norden gjennom egne datterselskaper. Under varemerket Habo utvikler, markedsfører og selger selskapet beslag og innredningsprodukter for det nordiske markedet. Sortimentet består av mer enn 5000 varer som selges primært via bygg- og jernvarehandel, samt supermarkeder.

Siden 2019 har produkter for utendørs matlaging, under merkevaren Muurikka, vært inkludert i Habo Gruppens sortimentsportefølje og tilbud.

Habo Gruppen AB eies av børsnoterte Volati, med en omsetning på 8 milliarder SEK og 1 900 ansatte. Volati er delt inn i tre ulike forretningsområder hvor Habo Gruppen AB er en del av forretningsområdet Salix Group med en omsetning på 3,3 milliarder SEK. For mer informasjon se habo.com/no.

Elisabeth Anderssen

Pressekontakt Salgskoordinator 930 83 353

Hverdagsdetaljer

Habo er firmaet fra stedet med samme navn. En gammel smie som ble utviklet til Nordens ledende firma på funktionelle beslag.

I vårt hovedsortiment kan du velge mellom nesten 5000 artikler som gjør hjemmet trivelig og funksjonelt. De aller fleste i vårt eget varemerke, Habo. Vår produksjon startet allerede 1921 – så vi vet hva vi snakker om. I dag har vi salgsavdelinger i Sverige, Norge, Danmark og Finland med sin unike kunnskap om deres respektive marked. Vi utvikler sortiment , tilpasset de lokale kravene for farge, form, tradisjon, mål og standarder.

Se etter Habo i byggvarehandelen, jernvaren og på stormarkeder. Våre forhandlere finner du i nærheten og de har god kjennskap til våre produkter. Habo Gruppen forsyner også industrien og grossister med beslag.

Habo
Brøttemsveien 103