Blitt oppringt av telefonselger?

Blitt oppringt av telefonselger?

Er du en av de mange som har blitt oppringt av en telefonselger fra Telenor/Talkmore eller Telia/Onecall? (Talkmore er merkevare under Telenor og Onecall en merkevare under Telia).

Da har du sannsynligvis fått høre mye rart. Dessverre er det håpløst mange useriøse aktører som får oppdragene med å ringe deg på vegne av Telenor og Telia. Felles for alle disse selskapene er at de jobber på provisjon og dessverre ser det ut til at selgerne sier nesten hva som helst for å få deg til å bite på kroken.

Nesten hver dag blir vi kontaktet av frustrerte kunder som har blitt oppringt av en ivrig selger. Mye av den samme useriøse fremgangsmåten går igjen der Happybytes forsøkes fremstilt som en dårligere tjeneste enn hva selgeren tilbyr. Ut ifra de tilbakemeldingene vi får kan det se ut som de som ringer på vegne av Talkmore er de verste.

Gjengangere:

• De har ikke like god dekning som Telenor
  • De har ikke samme hastighet som det vi tilbyr
  • De har mange gebyrer og skjulte kostnader
  • De er veldig dyre i utlandet
  • De har ikke alle de viktige tilleggstjenestene vi har
  • Osv…..

La meg forsikre deg om at alt det ovenfornevnte er feil. La oss gå igjennom dette punkt for punkt:

1. Dekning
Happybytes leier nett av Telenor og har identisk dekning med det Telenor til enhver tid tilbyr sine egne kunder. Nedenfor ser du bekreftelsen fra Telenor på dette (klikk på bildet for å se hele brevet).

2. Hastighet
Med Happybytes får du alltid den raskeste farten tilgjengelig i mobilnettet der du befinner deg. Hos oss får du raskeste fart både på 4G og 5G uten at det koster noe ekstra. Et lite paradoks her er at både Telenor/Talkmore og Telia tar ekstra betalt om du vil ha full fart.

2. Gebyrer og skjulte kostnader
Kort fortalt, det har vi ikke. Hos Happybytes er vi ekstremt opptatt av at du som skal forstå hva du betaler for og at det skal være billigst mulig. Derfor har vi også «Happy garanti» som skal garantere deg at det vi lover er det du får, alltid.

3. Dyre i utlandet
Tvert imot. Happybytes er blant de billigste på bruk i utlandet. Bruk i EU/EØS er alltid inkludert i abonnementet ditt. På bruk ellers i verden har vi flere ganger vunnet pristester når man sjekker mobilselskapenes utlandspriser. Se også en oversikt fra Smartepenger.no

4. Tilleggstjenester
Hos oss får du alle tilleggstjenestene du trenger i et mobilabonnement inkludert i prisen.

• Alltid fri fart («Fri Data» begrenses til 3 Mbit/s etter 108 GB)
  • Mobilsvar
  • 4G tale
  • WiFi-tale
  • Fri bruk av BankID
  • Datakontroll

Det har blitt vanlig at flere av de store tele-selskapene skjuler den egentlige prisen på abonnementet bak en masse prat om «tilleggstjenester». Dette er i realiteten et dårlig forsøk på å binde deg til mobilselskapet ved å gi deg tjenester du ikke kan beholde om du bytter mobilselskap. Ikke gå på det «trikset».

Hos oss får du de tjenestene du trenger til den beste prisen. Skylagring, backup, antivirus osv finnes det mange andre gode løsninger på uten at du trenger å binde deg til å kjøpe dette fra et mobilselskap.

I Happybytes kjemper vi hver dag for å gi deg den beste kundeservicen og de billigste mobilabonnementene med den beste kvaliteten. Derfor sier vi «Både billig og bra».

Neste gang det ringer en overivrig selger med røverhistorier og sleipe salgstriks er mitt råd at du legger på og heller får reservert deg mot telefonsalg. Det kan du gjøre her; https://www.brreg.no/produkter-og-tjenester/reservasjon-mot-telefonsalg-og-adressert-reklame/