Bavaria har ansatt Eirik Hansen (40) i nyopprettet stilling som innkjøpssjef

Bavaria har ansatt Eirik Hansen (40) i nyopprettet stilling som innkjøpssjef

Eirik Hansen (40) er ansatt som ny innkjøpssjef for Bavaria Nordic. Han kommer fra stillingen som leder for Supply Chain Management i Apply Sørco AS, en ledende aktør innen service og teknologi innen olje- og gassmarkedet. Innkjøpssjefsstillingen er en nyopprettet stilling i Bavaria, og målet med stillingen er økt effektivitet og lavere kostnader for selskapet og de ulike avdelingene.

- Vi gleder oss veldig til å få Eirik om bord, og har store forventninger til stillingen. Bavaria har vokst mye de siste årene, og har både små og store innkjøp som kan gjøres både mer effektivt og billigere hvis vi koordinerer dem på en god måte og forhandler mer felles. Det blir spennende å se hva Eirik kan få til, sier CFO / finansdirektør for Bavaria Nordic, Stig Sæveland.

Gleder seg til etter jul

Eirik er utdannet innen økonomi fra BI, og har hatt flere ledende stillinger innen innkjøp, blant annet som salgs- og innkjøpssjef hos LIVING og som innkjøpsleder hos Kaefer Energy. Eirik bor på Forus i Stavanger, er gift og har to barn. Han gleder seg til å starte i en ny bransje med mange muligheter for å bygge opp en innkjøpsenhet med god struktur, stordriftsfordeler og med effektive systemer.

- Jeg gleder meg skikkelig. Jeg har et meget solid og godt inntrykk av Bavaria og menneskene som jobber i selskapet, og det er alltid spennende å få være med på å bygge opp noe. Planene Bavaria har for fremtiden, de gode resultatene, Next Level-prosjektet og innholdet i stillingen jeg har fått er veldig interessant for meg. Det er sjelden jeg har gledet meg mer til etter jul enn selve jula, men slik er det faktisk nå, sier Eirik.

Eirik tiltrer sin stilling 1. januar.

Relatert innhold