Hennig-Olsen lanserer vegansk Krone-is med jordbær

Hennig-Olsen lanserer vegansk Krone-is med jordbær

Etter massiv respons på lanseringen av vegansk Krone-is i fjor, bestemte Hennig-Olsen Is seg for å lansere Krone-is V jordbær.

I februar i fjor lanserte Hennig-Olsen Is den første veganske Krone-isen noensinne. Nyheten ble umiddelbart en salgssuksess. Samtidig mottok Hennig-Olsen Is flere tusen forespørsler om andre typer vegansk iskrem.

– Veganske og melkefrie produkter er den iskrem-kategorien som øker mest, og veganisme er blant de tydeligste mattrendene vi ser nå. Vi er derfor veldig stolte av å kunne tilby Krone-Is Vegan med jordbær. Samtidig gjør vi hele Dugg-serien vegansk og melkefri, forteller Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig-Olsen Is.

Norsk vegansamfunn er svært fornøyde med satsingen fra Hennig-Olsen Is.

– At norske produsenter er med på denne utviklingen og til og med endrer eksisterende produkter for å gjøre dem veganske taler sitt klare språk: Det norske markedet er i forandring, og Hennig-Olsen Is tar tak i stafettpinnen og satser stort! Vi i Norsk vegansamfunn gleder oss til å smake de nye produktene, sier leder Samuel Rostøl.

Forbedret utvalg, tydeligere for forbrukerne

Kroneis V Jordbær er etterlengtet og kommer i multipakning med fire is per pakke.

Oppskriften er ny av året, og er nå enda mer lik klassikeren i smak.

Ingen annen norsk iskrem har noensinne vært en større suksess enn Krone-isen. Den er selve flaggskipet i norske is-disker og har vært på sortimentplakaten til Hennig-Olsen Is helt siden 60-tallet.

Hele DUGG-serien blir vegansk

Veganske DUGG Kokos ble raskt den mest populære varianten i DUGG-serien i 2018. Nå gjør Hennig-Olsen Is hele serien vegansk. Produktene får ny og tydelig merking på tvers av variantene dessertis, småis og multipakning.

Hennig-Olsen Is lanserte nettopp DUGG Sorbet Eple og Appelsin i multipakning. Den har 50 prosent frukt, er melkefri og inneholder kun 78 kalorier per is.

DUGG dessertis finnes i variantene Vegansk Kokos, Sorbet Bringebær, Sorbet Sitron og Sorbet Mango.