​Hennig-Olsen Is har oppgradert flere av sine klassikere med naturlige råvarer. FOTO: Hennig-Olsen Is.

Mer naturlige råvarer og høyere kvalitet

Hennig-Olsen Is har oppgradert flere av sine iskrem-klassikere med naturlige råvarer.

Bortfall av «spiseisforskriften» 1. januar 2016 gjør at bestemmelsene i den europeiske bransjestandarden Euroglaces Code for Edible Ices nå er gjeldende i Norge.

Bestemmelsene innebærer blant annet at produktene ikke kan inneholde «kunstige aromaer» dersom produktet skal betegnes som for eksempel «vanilje fløteis». Brukes det kunstig aroma, for eksempel Vanillin, må produktet benevnes «fløteis med vaniljesmak». Det samme gjelder pistasj, sitron og andre smaker.

Hennig-Olsen Is ønsker vi at kuleis-serien skal være vår beste kvalitets-iskrem med de beste. Samtidig skal råvarene vi bruker oppfylle kravene i Euroglaces Code for Edible Ices

Vi har derfor oppgradert flere av våre klassikere med naturlige råvarer:

• Vanilje kuleis: Vår klassiske vaniljeis med økt innhold av naturlig vanilje fra Madagaskar og Tahiti. Fyldig og tung vaniljeis med ekte vanilje og eggeplomme.
  • Pistasj kuleis: Pistasjis kun tilsatt ekte pistasj. Her er både farge og smak betydelig annerledes fordi det nå brukes ekte pistasj. Inneholder malte pistasjnøtter.
  • Sitron kuleis: Sitron fløteis inneholder nå sitronjuice i tillegg til naturlig sitronaroma. Sitronjuicen gjør fløteisen enda friskere.
  • Sorbet mango: Søt og saftig mangosorbet med 27 prosent mango. Inneholder smaksrik Alphonso-mango, der den naturlige og friske mangosmaken er bevart.

Resten av vårt rikholdige kuleis-sortiment og iskrem-inspirasjon finner du HER