Den deilige iskremsmaken, helt uten tilsatt sukker og laktose

Den deilige iskremsmaken, helt uten tilsatt sukker og laktose

Easy dessertis er hverdagsisen; Iskremen for dem som ønsker et alternativ med færre kalorier. Nå relanseres Easy som ren vaniljesmak, med Stevia som naturlig søtningsmiddel og fri for laktose.

Easy har vært en populær iskrem siden den først kom på markedet i 2013. Den gang hadde Hennig-Olsen jobbet i hele to år for å perfeksjonere en iskrem uten tilsatt sukker. Nå har Hennig-Olsen videreutviklet produktet og resultatet er en vaniljeis uten tilsatt sukker, fri for laktose, men fortsatt med den deilige Hennig-Olsen smaken.

- Vi ser at det generelt er en økende etterspørsel etter laktosefrie produkter og mange av våre kunder har ønsket en laktosefri is. Derfor er det gledelig å kunne lansere en vaniljeis som er fri for laktose, men som fortsatt har den samme gode iskremsmaken. Med økt preferanse for Stevia som naturlig søtningsmiddel, har vi i tillegg byttet søtningsmiddel fra sukralose til Stevia, sier Sigrid Eidet, produktutvikler hos Hennig-Olsen.

Den nye Easy vaniljeis er utviklet i tett samarbeid med Grete Roede AS og kursdeltagerne har blant annet vært med på smakstester i produktutviklingsfasen. Ernæringsfysiolog Kari H. Bugge hos Grete Roede forteller at de er opptatt av varige livsstilsendringer man kan leve med. En viktig del av deres filosofi er at ingen matvarer er forbudt, men at man skal lære å unne seg kos i passelige mengder.

- Det er viktig at man opplever matglede og gode smaker, også når man ønsker å gjøre lettere valg. Siden Easy vaniljeis er kalorifattig uten at det går på bekostning av smaken, mener vi det er en ideell matvare når man skal unne seg noe godt. Nettopp vaniljeis kan ofte være med på å heve opplevelsen av veldig mange typer desserter, særlig desserter med frukt og bær, og da er Easy et veldig godt alternativ, sier Bugge

Den nye Easy er et ypperlig valg dersom man er opptatt av et sunt kosthold, eller bare er glad i iskrem.

Hennig-Olsen Is har i samarbeid med Grete Roede laget inspirerende oppskrifter med sunne og smakfulle desserter som kan lages med Easy.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

• Om Easy Vaniljeis: Produktutvikler, Sigrid Eidet, tlf. 38 00 14 52, sigird.eidet@hennig-olsen.no
  • Om Hennig-Olsen Is AS: Administrerende direktør Paal Hennig-Olsen, Tlf. 38 00 11 32, paal.hennig-olsen@hennig-olsen.no
  • Om Grete Roede: Ernæringsfysiolog Kari Bugge, tlf. 918 22 817, kari.bugge@greteroede.no

Hennig-Olsen Is har siden 1924 holdt håndverkstradisjonene i hevd og er en av de få familiebedriftene som henger med i næringsmiddelindustrien. I dag produserer iskremfabrikken nesten 30 millioner liter iskrem og frosne desserter i året. Det utgjør nesten halvparten av det norske iskremmarkedet. Iskremfabrikken i Kristiansand ble bygget i 1960, og har siden den gang vært under kontinuerlig utvikling og har det mest moderne utstyret innen iskremproduksjon. Hennig-Olsen Is har i dag ca. 250 årsverk, og har i tillegg til hovedkontoret i Kristiansand, regionskontorer i Oslo, Haugesund, Bergen, Molde, Trondheim og Tromsø.