Hennig-Olsen lanserer mange spennende nyheter denne våren – også for allergikere.

Dette er vårens nyheter fra Hennig-Olsen Is

Det er snart vår, og Hennig-Olsen Is fyller isdisken med nye smaker, inkludert to nye tilskudd til den populære DUGG-serien.

Med Krone-is Vegan lanserer Hennig-Olsen Is en laktose- og melkefri iskrem for aller første gang.

– Vi vil gjøre iskremlykke tilgjengelig for enda flere. Krone-is Vegan er et allergivennlig alternativ som ikke går på kompromiss med den gode smaken. Den er 100 prosent vegansk, melkefri og glutenfri, forteller Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig-Olsen Is.

Også i DUGG-serien kommer allergivennlige alternativer: DUGG Kokos er 100 prosent vegansk, laget med naturlig kokosmelk og Hennig-Olsen Is sin egen sjokoladesaus.

DUGG Sorbet Sitron er en melkefri variant med høyt innhold av akkurat passe syrlige sitroner. Denne er et friskt innslag til enhver dessert, men smaker også herlig for seg selv.

Crème Premium Nougat  skal lokke sjokoladeelskerne til isdisken. Denne godbiten har tre lag med sjokoladetrekk og deilig fløteis med ekte vanilje på innsiden.

Klassikeren Friskis har fått en lillebror. Friskis Mini Mango & Banan inneholder 15 prosent frukt og har barnevennlig smak og størrelse.

– Vi gleder oss til å gå våren i møte med ny iskrem, og håper at nyhetene faller i smak, avslutter Paal Hennig-Olsen.