Premium iskrem med ny smakskombinasjon: Denne boksen inneholder fløyelsmyk kaffeis, fyldig kaffekaramellsaus og myke sjokobiter.

Hennig-Olsen Is lanserer Frappé på boks

Sommeren er over for denne gang, men du kan fremdeles nyte smaken av iskaffe. Nå lanserer nemlig Hennig-Olsen Is en ny smak i premium-serien Inspira: Frappé Karamell.

Frappé er en skummende iskaffe og har blitt kalt Hellas’ nasjonalkaffe siden den formodentlig ble servert på en handelsmesse i Thessaloniki i 1957. I dag nytes den leskende kaffedrikken over hele verden – ofte toppet med krem.

– Kaffe og iskrem står ofte side om side på dessertbordet, og er en kombinasjon som er elsket av mange. Nå lanserer vi en ny favoritt i isdisken for iskrem- og kaffeglade nordmenn – den uslålige komboen av fløteis, kaffe, karamell og sjokolade, sier Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig-Olsen Is.

Det nye tilskuddet Inspira Frappé Karamell kombinerer nemlig fyldig fløteis med kaffeekstrakt, hjemmelagd kaffekaramellsaus og myke sjokobiter. Den raffinerte aromaen fra kaffen kombinerert med de søte smakene av karamell og sjokolade, forventes å bli en ny favoritt på dessertbordet – og i sofakroken.

– Du trenger ikke være en erfaren kaffedrikker for å elske denne iskremen. Frappé er en populær drikk blant unge – og med en boks i fryseren kan du enkelt diske opp med favoritten hjemme i både fast og flytende form, tipser Paal Hennig-Olsen.

Den nye Inspira Frappé Karamell er tilgjengelig i dagligvarebutikker nå.

Oppskrifter med Inspira Frappé Karamell

Isfrappé med karamell

Denne oppskriften er til to glass.

Ingredienser:

1 boks Hennig Olsen Frappé karamell

1 Hennig Olsen karamellsaus

Vipp isen fra en isboks over i en blender og kjør til du får en jevn masse. Snurr hvert glass rundt mens du heller litt karamellsaus langs kantene. Tilsett deretter frappen og server. Topp gjerne med litt finhakket sjokolade og mynteblader.

Gulrotkake med Inspira Frappé karamell

Ingredienser:

Kake:

3 dl sukker

2,5 dl nøytral olje

3 egg

4 dl hvetemel

1 ts natron

2 ts bakepulver

400 g revet gulrot

Glasur:

125 g smør

250 g kremost

200 g melis

2 ts vaniljesukker

Visp sammen sukker og olje, tilsett egg og kjør på høy hastighet til du får en tykk blanding. Sikt inn de tørre ingrediensene og bland forsiktig til en jevn, klumpfri deig. Tilsett de revne gulrøttene til slutt.

Hell deigen over i en papirkledd kakeform. Stek midt i ovnen på 180 grader i ca 40 minutter. Avkjøl på rist.

Glasur:

Sørg for at smøret er romtemperert. Pisk smør, kremost, melis og sukker sammen til en luftig glasur.

Bre ostekremen over den avkjølte kaken og topp hvert kakestykke med en stor kule med Hennig Olsen Inspira Frappé karamell.