​Hennig-Olsen Is og Freia fortsetter suksessen – nå kommer Freia Firkløver som iskrem

Freia Melkesjokolade gjorde braksuksess som iskrem i fjor. Nå kan iskrem- og sjokoladeelskere glede seg over at nok en favoritt finner sin plass i isdisken: Hennig-Olsen Is lanserer Freia Firkløver som iskrem.

Hennig-Olsen Is og Mondelez fortsetter å kombinere det beste fra sine to verdener. I 2021 lanseres Freia Firkløver – en deilig sjokoladeis med sjokoladetrekk og hakkede hasselnøtter.

–Kombinasjonen av Hennig-Olsen og Freia har resultert i helt unike produkter som forbruker umiddelbart kjenner igjen i isdisken. Det har vært en kjempesuksess på tvers av alle kategorier og det er stor etterspørsel etter å få favorittsjokoladene sine inn i iskremverdenen, sier Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig-Olsen Is.

En av Norges mest populære sjokolader – Freia Firkløver – er derfor neste nyvinning ut, etter at Freia Melkesjokolade ble en salgssuksess både som småis, multipack og boksis. Hennig-Olsen Is måtte i fjor justere prognosene og produsere mer en dobbelt så mye som først estimert.

– Freia har hatt et svært godt samarbeid med Hennig-Olsen Is i over 30 år. Fjorårets lansering av dessertiser og Freia Melkesjokolade pinneis overgikk alle forventninger. Nå gleder vi oss veldig til å se hvordan Freia Firkløver mottas i isdisken, sier Sølvi Grana Slotte, markedssjef for Freia hos Mondelez.

LANGT SAMARBEID: Freia og Hennig-Olsen Is har samarbeidet i over 30 år og lansert mange spennende iskremvarianter opp gjennom tidene.

Solgte til 1 million på rekordtid

Freia Melkesjokolade-is på pinne ble umiddelbart en hit hos norske iskremelskere. Iskrem nummer 1 million ble solgt etter kun 18 uker på markedet i 2020. Det er ny rekord ­– aldri før har en nyhet nådd 1 million solgte ispinner raskere.

– Når vi kombinerer det kjente og kjære i sjokoladeverdenen med det kjente og kjære i iskremverdenen skaper vi en sikker vinner! Vi gleder oss til å se hvordan Freia Firkløver som iskrem blir mottatt i de tusen hjem, sier Hennig-Olsen.

Freia Firkløver er tilgjengelig fra uke 8 hos Norgesgruppens butikker samt Shell, Esso, Deli de Luca, Mix og Jafs.