Hennig-Olsen Is relanserer Sørlandsis og introduserer tre nye spennende smaker

Hennig-Olsen Is relanserer Sørlandsis og introduserer tre nye spennende smaker

– Sørlandsis er familiefavoritten, og er populær på tvers av alle aldergrupper. Med enda flere spennende smaker i serien håper vi alle finner sin favoritt Sørlandsis, sier Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør på iskremfabrikken. Årets nye smaker i serien er:

• Sørlandsis Big Deal: Iskremen du kjenner fra småisdisken, nå som Sørlandsis! En fløyelsmyk fløteis fra Sørlandet med karamellsmak, hjemmelaget karamellsaus og kjeks dyppet i sjokolade.
  • Sørlandsis Pistasj & Sjokoladesmak: En etterlengtet kombinasjon for iskremfans, som nå kan nyte både pistasj og sjokolade i samme boks. En fløyelsmyk fløteis fra Sørlandet med sjokoladebiter, sjokolade- og pistasjsmak.

Nyhetene er ikke bare en hyllest til norske iskremtradisjoner, men markerer også et betydelig skritt mot en mer miljøvennlig produksjon. Hennig-Olsen Is har redusert plastforbruket i Sørlandsis-serien med over 40 tonn, noe som resulterer i en total reduksjon på over 80 tonn siden 2018.

– Sørlandsis og den gule iskremboksen er blitt «fast inventar» i mange norske familiers hjem og frysere. Det var bare rett og rimelig å gi Sørlandsis et løft i jubileumsåret vårt, og vi håper nyhetene faller i smak, avslutter Hennig-Olsen med et smil.

De nye smakene vil være tilgjengelige i butikker som fører Hennig-Olsen Is over hele Norge fra uke 8, 2024.